Turistens klagan

Turister vet inte alltid vad som väntar på resmålen och klagomålen kan vara hur vansinniga som helst.

Ett axplock:

  • Det är för kallt att åka skidor
  • För många barn på Fiji – mitt i skollovet
  • En turist klagade på alltför bekväma flygstolar hos Emirates. Han somnade vid en tidpunkt han borde vara vaken
  • För mycket sand på stranden
  • För många spanjorer i Spanien

Helt sjuka klagomål av knäppa turister. Kan man inte stanna hemma om det är så man tror att världen ser ut!

Läs fler klagomål HÄR

Första gången jag var på Mallorca, blev en man så vansinnig över att han inte fick sill och havregrynsgröt till frukost, att han slog sönder matsalen. Han hade nog fått i sig en del billig sprit också.  Det var år 1958! 🙂

16 reaktioner till “Turistens klagan

  1. Såna dårfinkar det finns. Jag har hört av en av mina vänner som en gång i tiden jobbade för ett reserföretag i Puerto de la Cruz Tenerife, att folk helst ville ha sina egna toaletter med sej. Bildlikt sagt alltså.

    Trevligt att höra Cornlis i sammanhanget.

    Kram/Gilla

  2. Jag retar mig på alla turister här som gnäller över att de får sand i skorna och på fötterna. Gå inte på stranden då har jag lust att säga!

    Kram

    1. Det vet väl Freedomtravel att det ska vara svenskar i Spanien, åtminstone vid alla kuster och på öarna. Dom där jädrans infödingarna kommer och tror att det är OK att ta opp utrymme. På VÅRA playor! Nääää-e, håll er ur vägen!

  3. Helt otroligt!

    Man åker ju inte utomlands för att uppleva det man vanligtvis upplever. Det är ju för den där knäppa (men goda) frukosten man aldrig kommit på annars, eller för hettan på stranden.. kanske inet för skolbarnen men ,….

  4. Uppvuxen mitt i puckelpisten på en känd skidort så kan jag dra historier om turister!!!!! Men för att ta det vesäntliga: Sportloven…. Skåne – lungt, glatt, trevlig stämning i backen och på hotellet. Göteborg – Lugnt, glatt, trevlig stämning överallt. 08….. Vilket liv, förkallt för att åka skidor, är en stående, för lite kringaktiviteter, fast de stod i broschyren vilket utbud som finns…. Sen kom norrland och då finns det inget dåligt väder bara dåliga kläder 😀

  5. Mors,,Ja du jag satt bredvid 2 paranta damer på flyget hem,dom hade varit 1 vecka på Cypern,men det hade varit så jobbigt,dom hade gympat 3 tim varje dag…sen klagade dom hela tiden på att det var kö till toaletten på planet..Haé Kram.

  6. Jag jobbade som guide/reseledare i nordafrika redan på 60-talet.
    När jag tog emot resenärer på El Aouina, Tunis flygplats klagade många att det var för varmt i Afrika i juli.

  7. I en urbanisation här där det bor många norrmän var det en som klagade när ett par spanjorer hade köpt hus där. Han sa:
    – Snart har väl spanjorerna tagit över hela området!

    Ja, det vore ju ”illa”… 😀

Lämna en kommentar