Svinkallt och lite tröst

Här har vintern åter tagit ett litet grepp om oss. Lite sol, lite hagel och några snökorn. Det är inte kul alls ute, men inne har jag några blommor som lyser upp tillvaron.

Lilla Fru Pelargon står på köksbordet och nickar åt mig.

Fröken S:t Paulia står bredvid. Hon kom till oss från några tacksamma ”elever”  jag hade i en studiecirkel för några år sedan.

Unga fröken Ilsken Glöd, visar sig från sin bästa sida.

Drottning Orkidée, kraftfull och tacksam över sitt husrum som jag bjuder på. Hon blommar två gånger om året.

Den här lilla plattan hänger vid ytterdörren, där den sitter så att alla ska se den.

Orden får tala för sig själva.

23 thoughts on “Svinkallt och lite tröst

  1. Åh fint och lite värmande.. ska vi ta och kicka rumpan på den där Kung Bore eller?

    Svar: Jag har haft dikten i huvudet ända sen jag tog bilden i Malmö 🙂

    Svar: Hade inte spelat roll, jag har inte varit av mina öar sen vi kom hem från Malmö.. nej nu ljuger jag var ju i stan förra tisdagen…

  2. Fina blommor, speciellt Ilsken glöd. Kloka ord på din skylt.
    Här är vädret väldigt trist just nu. Snö, snö och åter snö, men det har inte lagt sig än. Men jag har sett att det ska komma mer snö i morgon. Inget kul alls. =)

  3. Godkväll!!!
    Vilka härliga blombilder, man blir ju helt lyrisk. Jag har mest gröna växter för jag är så dålig på att komma i håg att vattna. Jag har bara två växter med blommor i köket och de får jag byta ut titt som tätt…

    Snön är borta men det snöade nyss igen men jag tror inte det ”fastnade”. När jag orienterade så både haglade och duggade det och i eftermiddags så spöregnade och i nästa sekund strålade solen. Typiskt aprilväder sägs det…

    Ha det underbart!
    Kramar!

  4. Vi är de enda som borde skämmas.. Ja, så är det nog, för om vi skall vara ”de smarta” så borde vi göra bättre ifrån oss. Vackra blommor du har!
    Sv: Ja, eller hur? Det som många tycker är skityrken är bland de viktigaste som finns. Vi borde uppvärdera det. Bara för att ”vem som” kan väl städa, så betyder det inte att alla orkar med det. Inte jag i varje fall, inte som jobb.

  5. Så härliga blommor du har och såna vackra bilder du har tagit!

    Svar: Åh, men Veiken! Du som är så berest nästan jorden runt, måste väl åka till Gotland!

    Min kära syster var med mej på min andra resa av fyra och då sa hon. Hur kan man åka utomlands, när det är så vackert här i Sverige? Det du! Sucka inte längre, utan gör slag i saken. Du har väl tiden på dej nu, eller hur?

    Kram/Gilla din resevän.

  6. Härlig skylt, tycker mig ha sett den! =)
    Här är det bara mina kallor som har blommor än så länge, men det lär nog dyka upp andra så småningom!
    Pelargon och St Paulia går inte så bra hos mig pga allergin, men de är jättefina! =)
    Promenerade till å från jobbet idag så har fått min beskärda del av motion nu!
    Kramar

  7. Oj så fina blombilder,lite tröst kan behövas nu när våren har tagit en paus. Ja du man är aldrig nöjd med håret. Har man lockigt vill man ha rakt och tvärtom.
    Ordspråket går inte av för hackor du,*ler*
    Kram och natti,natti!

  8. Här har det snöat idag. upp och nervända världen men tack och lov så övergick det till regn sen. Tänk att man till och med blir glad när det regnar *S*./Vickan

Kommentera

