Gubben Noak, Gubben Noak

Idag har vi haft förmånen att ha en liten herre på besök. 7 mån. blev han igår.  Farmor (jag) har sjungit en massa gamla barnvisor. I min repertoar finns bl.a Gubben Noak och den kör vi varje gång vi träffas. Allt för ett litet leende från den unge herrn.

Nu påstår ett gäng kristna upptäcktsresande att dom har funnit Noaks ark, som strandade för sisådär 4800 år sedan på berget Ararat.

Vraket, ligger på 4000 meters höjd och ”upphittarna” är 99,9% säkra på att fyndet är arken som härbärgerade alla djuren under syndafloden.

Tänk, vad fantasin sätts i rörelse och man nästan hisnar vid tanken att den kanske en gång har funnits.

23 thoughts on “Gubben Noak, Gubben Noak

  1. Ååå, vad mysigt! Jag vill OCKSÅ ha barnbarn! 😉
    Sv: Lampan ger inte MYCKET ljus, till ex om man bloggar i sängen och inte vill störa den vid sidan om (om man har sån tur :D) så är den perfekt. Den ger enbart ljus till tangentbordet.

  2. Jag kan nästan höra hur du sjunger… och jag kan nästan se hur uppskattat det är. Så mysigt! 🙂

    Var själv och hälsade på mitt barnbarn (snart 4 mån) igår. Du må tror att även jag ligger i sångträning numera, för det är sååååååååååååååååååååååå roligt med barnbarn! Ibland kommer jag på mig själv med att träna på sagor också…

    Trevlig kväll!

  3. Noaka Ark är redan funnen.På 80 talet gjorde Ron Wyatt med team flera expeditioner efter tips dels från amerikanska flygares foton av berget Ararat och dess omgivning.Men hade till sist med sej analys-utrustning som man använder vid malm-letning(seismisk)Man kom ffram till att det skeppsformade förstelnade berget innehöll gammal metall förstelnat trä.hade de bibliska måtten. http://www.youtube.com/watch?v=2Y5ORpMTebI

  4. Grattis för att du blev vald till veckans blogg/are!

    Vad tror du vi nynnar på för jämnan, när Noack är hos oss?

    Svar: Tror du att jag kommer att skjuta skarpt, eller? Pangbrud? Haha.

    Kul att du också tyckte om skorna och armbandet. Din fina amulett kommer att användas i ett halsband tror jag. Där kommer det nog att passa bra.

    Kram/Gilla

  5. Jag blir skräckslagen över hur många idioter som finns i världen. Hur kan man tro på denna saga?
    Helt jävla otroligt!

  6. Godmorgon Veiken! 😉

    Men vilken blåsning det måste vara, om det nu inte skulle vara noaks ark. 😦

    Jag hade det trevligt i Haderslev på Jylland i Helgen. Min kompis bror höll öppet hus på sin Pub för att fira hans 60-års dag, fri dricka hela kvällen. 🙂

    Svar på kommentar:
    Självklart måste jag ha en som är värdig att bli veckans ”Veckans Blogg”, även om de inte tillhör metrobloggen längre, och denna veckan blev det Du. 🙂

    Hoppas att allt är bra med Er.

    Ha en fin Tisdag.

    Kram
    Stevie

Kommentera

