Han missar bröllopet

Hovet klantade sig och skickade ut inbjudan till fel person, fast rätt namn. Den ärlige adressaten kontakade hovet och vips var inbjudan borta. Du är inte välkommen var budskapet. Skicka tillbaka inbjudan.

Lika glad var han för det, men jag hade nog tagit mig en rejäl funderare  på om jag skulle kontaka hovet eller inte. Normalt sett betraktar jag mig som den ärligaste bland ärliga och det hade varit synd om den som inte fick den inbjudan han skulle haft, såååå…….

MEN som jag ser det: Som man bäddar får man ligga!

Hur skulle du gjort?

18 thoughts on “Han missar bröllopet

  1. God morgon.tänkte gå upp tidigt,men somna om.skönt om man kan sova.inte alla som kan ligga och somna om.idag bli lugn dag,igår tvättade bilen.ha en skön tisdag.kram

  2. Man hade nog förstått att inte inbjudan var till en själv. Hur ofta har man umgåtts med hovet liksom hihi
    Fast frågan är om man hade orkat engagerat sig i att ringa och ordna upp det?? Undar om man kanske bara hade lagt undan inbjudan och glömt bort det..

    Kramisar

  3. Oj oj jag hade fått huvudbry!!! Inget som passar i min garderob finns till ett sådant tillfälle. Men en ordentlig funderare hade jag nog fått. Ha ha ha

  4. Jag hade absolut sett till att misstaget rättades till, hade ju blivit konstigt att dyka upp på festen, liksom… 😀 (Även om jag faktiskt har pratat med kronprinsessan en gång, men hon kommer nog knappast ihåg mig *fniss*)

  5. KajsaLisa hade världens bästa förslag. Man tackar nej och menar på att man ska gå på gymmet eller liknande 😉

    Haha man får ju inte komam in dit ändå!

Kommentera

