Vilka vann?

Ni ska strax får reda på det, men först ledtrådarna, som ni fick i varje inlägg!

  • I Bloggpausinlägget hade jag lagt in An der schönen blauen Donau, vilket innebar att jag att jag fanns någostans där den floden rann fram.
  •  I Del 1 skrev jag  bl.a så här: med bud av en blomsteraffär.  Pest och pina. Jag gav alltså namnet redan första dagen 😉
  • I Del 2 :Skrev jag under en bild: Kolla rädisorna, någon gjorde som jag sa och googlade på RETEK; som man kunde läsa och fick fram rädisor på ungerska! Bra jobbat!
  • I del 3, hade jag ingen ledtråd nerskriven, men om man googlar på skor på kajkanten får man fram det.
  • I del 4, världens längsta spårvagn, finns också att hitta på google och den är gul.Asch det spelar…. Där fick ni  den ungerska nationalrätten! 
  • Idel 5 och sista,  fick ni se att vinsterna är paprikapulver, rätten gulasch på bild och den som klickade på bilden och lyssnade fick både se och höra Czardas, vilket är ungersk musik!

Staden jag sökte är alltså BUDAPEST!

Jag fick in 14 som både hade gissat rätt och länkat hit till min blogg!

Vinnarna är:

Grattis båda två!

Ett hedersomnämnande till Skåningen som svarade rätt fem minuter efter inägget var publicerat!

25 thoughts on “Vilka vann?

  1. SUCK PUST STÖN!!!! Jag vinner aldrig något ( snyft)
    Men jag hade ialla fall gissat på rätt stad så det så!!
    Ut o res igen ¨så jag får revange!!!

  2. Tyckte väl att jag kände igen staden! =)
    Grattis till vinnarna! =)
    Jag jobbar på att lägga in mer bilder nu, fick bränna en cd med bilder till en på jobbet som snart ska ner till Trogir också! =)
    Kramar

  3. Känner mej stolt över det hedersomnänande …Ja,sen har jag hela hundkaravanen efter mej.Först Zigge och efter honom trippar tjejerna.Nattikram!

  4. Grattis till Ailas och Diana!

    Men grattis till mig också som svarade rätt direkt jag läste det första inlägget som väl var nr 2!!!!! Tjohoo!

  5. Grattis till dom, igårkväll kom jag på vilken stad det var,så glömde jag totalt att skriva in det.
    Ha det gott vännen,
    Kramiz!

Kommentera

