Vi sitter på en bomb

Kvinnoidealen växlar med åren som allt annat, brösten inte undantagna. I många år har unga tjejer lagt in diverse implantat för dyra pengar och känner sig genast finare.

Bullshit, inte blir dom finare för det, men det är deras ensak. Vad som inte blir deras ensak i framtiden är när åren har gått och implantaten kanske ställer till med en massa elände och dom då äldre kvinnorna måste söka sjukvård, för olika sjukdomar orsakade av implantaten.

Kostnad som då uppstår är för mig en självklarhet att vederbörande ska stå för helt själv och inte belasta sjukården. Jag tror nämligen att det är en gigantisk tickande kostnadsbomb för sjukvården annars!

Nu finns det en bröstgel som förstorar brösten och gelen kan dölja eventuell bröstcancer. Är det så viktigt att se ut som Madonna i sina ”tuttestrutar! att man riskerar liv och hälsa?

8 thoughts on “Vi sitter på en bomb

  1. Det märkligaste är att jag alltid haft komplex för mina stora och tunga. Alltid velat operera dem till mindre, fasta och jämnstora. Nu har jag faktiskt råd om jag vill och det känns inte aktuellt längre. Tänk om de skulle kännas som någon annans? Vid 48 känner jag mig snyggare än vid 19. Märkligt, eftersom jag är både fetare och säckigare mer objektivt sett. Tänk om man kunde förmedla den självkänsla och nöjdhet som åren gett till alla komplexfyllda tonåringar.

  2. Jag läste också den artikeln precis. Kändes inte som en jättenyhet direkt. Att sätta in främmande föremål i kroppen kan aldrig vara nyttigt. Stackars de tjejer som har en sådan självbild…

  3. Godmiddag Veiken med Prins! 🙂

    Håller med Dig totalt, fast JAG ÄR MOTSTÅNDARE MOT ALLA SKÖNHETSOPERATIONER som görs för fåfängans skull. 😦
    Fattar inte aat folk tycker dessa runda silikontuttar är något att sukta efter. Tvi Fasiken! Klart de ska betala kostnaderna själva om de gör slika ingrepp.

    Tusen Tack för Dina fina kommentarer på mina bildspel.
    Ja vi börjar få många besökare på dom nu, men ju fler som följer mig på Twitter ju oftare publicerar jag dom. 🙂

    Ha en fortsatt Fin fredag. 🙂

    Kram
    Stevie

Kommentera

