En mor till salu

Heter farsen som man sätter upp på Vallarna i Falkenberg i år.

Genrep igår och för tionde året i rad bänkade jag mig dagen före premiären.

Varje år kommer vi tidigt för att njuta av Ätran.

Vi hade en otrolig tur med vädret – i år också.

Kompisen hade med bröd till änderna! Vilka änder? Dom sabla måsarna tyckte att dom skulle ha första tjing!

Snart börjar det, men först måste jag titta ut över Ätran från min plats.

Klart! Nu kan jag koncentera mig på vad som ska hända på scenen! Efter en stund kom ett måselände och släppte en skit rakt ner på mig! Mina, byxor och kamerafodralet blev blästrat! Hoppas det inte var en skrattmås! Förbaskat, nu blev det inga fler bilder men ……….

…….jag gick in på Vallarnas hemsida och  den här bilden kommer därifrån! En pressbild alltså!

Föreställningen är inte den bästa jag har sett där, men helhetsintrycket med väder och vackra omgivningar gör att jag som vanligt är supernöjd!

Aftonbladet

25 reaktioner till “En mor till salu

  1. ja visst är det fint där. ungarna älskar att åka dit. så det brukar bli ett par vändor dit på sommaren. synd inte föreställningen var så bra. ja dessa måsar man blir trött på dom. ni kan få hur många som helst av oss. hoppas det gick bra med kameran kramar biggan

  2. Vilken fin miljö och vad snygg scenmiljö! =)
    Hoppas du har en fin söndag, skulle gärna bli konditor men har inga såna planer just nu, gillar bara att baka! =)
    Kramar

  3. Omgivningarna är ju jättefina med Doktorspromenaden utmed Ätran. Gubben har sina rötter från Falkenberg så det är många somrar vi varit där. Kram

  4. Inte en fågel i sikte där vi var…med kanoner och muskedunder lockas inga fåglar…Berättar mer om kriget när jag piggnat till efter helgen…Kramiz

  5. Så vackra bilder du har tagit innan kameran blev blästrad. Tur att bilderna finns kvar.

    Nu är klockan lite över nio på kvällen och det är ungefär 20 grader varmt. Solen skiner än och det är så skönt på balkongen.

    Kram/Gilla

  6. Skitmås var det nog,,Vallarna måste väl vara en av sveriges vackraste scener..Jag var utrustad med myggmedel,men det var synd om dom som var utan..
    Men kul hade jag..Haé Kram.

  7. Naturligtvis måste det ha varit en ”Skratt”mås,..det var ju en fars ni såg..den kunde kanske inte ”hålla” sig för skratt !! 😉

  8. Vilken rolig tradition ni har. Sånt som är så kul att se också. Jag ska på Fjäderholmarna och se ”har ni fest eller?” den 17:e. Det har blivit en tradition för oss också 🙂

    Jäkla måsjäkel. Så irriterande. Dom kan väl skita på marken istället..

    Kramisar

  9. Gillar inte fars och speciellt inte Stefan och Christer!
    Däremot gillar jag Ätran och hur det ser ut där. Vi gifte oss i Falkenberg. I den gamla kyrkan och sen hade vi middag på Hertigen mitt i Ätran!

Lämna en kommentar