Med Riverride på Donau

Naturligtvis skulle vi på stadsrundtur i Budapest med en….

…….amfibiebuss. Först en tur på land,sedan åker bussen ner …..

….i floden Donau som delar Buda Pest mitt itu.

Det var en konstig känsla att ”amfibieåka”, men så läckert. Tyvärr hade vi ösregn just den dagen.

Parlamentet. Snyggt va?

Under alla broar……..

Tyvärr  tog Donauturen slut alldeles för fort. Det känns som om jag gärna åker tillbaka och då ska jag önska lite bättre väder.

——————————————————————————————————————————–

Nu är det livsfarligt att lämna både djur och människor i stängda bilar! Ser du något djur eller barn instängda i varma bilar så agera direkt!! Sprid denna dekal på era bloggar…kanske vi med detta räddar ett liv

16 thoughts on “Med Riverride på Donau

  1. Vilken spännande båt- och busstur! Har aldrig sett något liknande.

    Skulle jag se en hund i bil så hade jag nog ringt polisen på studs!

    Kram

  2. Såg lite läskigt ut, när bussen åkte ner;)
    Bra budskap, känner att detsamma gäller överhettade kvinnor på kontor också!!
    (men just det där med hundarna, alla vet om det, men ändå så händer det varje år, SÅ HEMSKT!!) Kram

  3. Gul/blå buss minsann! Passade väl herrskapet? Festliga bilder på amfibieresan.

    Jag har också varningsdakalen på min sida. Det är minsann tänkvärt i allra högsta grad.

    Kram/Gilla

Kommentera

