Ska du ringa sjukkassan?

Då behöver du gott om tid! Köerna är långa och och det är inget annat att göra, än att sitta med luren i handen och vänta! Ta en bok och läs så länge! Frustrerande? Det är bara förnamnet. Nu ska det anställas fler somkan svara, men undrar om det inte är ett spel för galleriet.

Värre är det för akut sjuka i den här stan. Snittet  ligger på 9,5 timmars väntetid.Inte acceptabelt! Efter december ska det bli mycket bättre är det sagt! Max 5 timmar! Låter mer som ett hån, tycker jag.

5 timmar är en evgihet för sjuka människor! Vad du gör, bli inte akut sjuk, utan välj tider som passar sjukvården!

10 thoughts on “Ska du ringa sjukkassan?

  1. Fy är det så långa väntetider..?
    Inte till vårdcentralerna väl. Jag väntade ungefär 1 timma sist jag ringde. Visserligen är det lite för länge det med..

    Kramisar

  2. Något är väldigt, väldigt fel med sjukvården! Eller i alla fall organisationen av den! I Malmö har man byggt en ny akutmottagning men väntetiderna är de samma. Avdelningen räcker inte till platsmässigt och personalen är sur. Varför tog man inte i ordentligt?

    Kram

  3. Hej Veiken o Gubben! Ja när jag fick min lilla Stroke den 4e Juni så var det 8 före mig på akuten men det gick fort jag kom in till läkaren efter 1,5 timmar! 😉 🙂 Trevlig helg på er !

  4. Fem timmar är en evighet även för dem som inte är sjuka. Om du frågar mig, då är 10–15 minuter det mesta som man kan förväntas tolerera—mindre om man tvingas lyssna till tredje-klassig musik och ständiga automatiska utsagor.

    Den som går upp till flera timmar (är det nu sjukkassan, en annan myndighet, eller en support-hotline någonstans) borde förpliktas betala lön för väntetiden…

  5. Helt sanslöst!! På jobbet har vi en sk ”gräddfil” till FK, men även där är det orimligt lång väntetid, ibland upp till en timma!!!!! Inte klokt helt enkelt! Kramiz

Kommentera

