100 år

Min lilla mamma skulle blivit 100 år idag! Tyvärr dog hon alldeles för ung, redan 1962 och lämnade en dotter och sin man kvar!

Hon dog som så många andra i cancer och hade inte en chans.

Fortfarande tänker jag med sorg på att hon inte fick se hur det blev.

Hon fick aldrig träffa min underbare man, mina två härliga ungar och mina fyra älskade barnbarn!

Idag tänker jag särskilt på dig lilla mamma. Jag tänder inget ljus, för du tyckte inte om den seden. Den var hednisk, enligt dig. Gärna ljus, men inte för de döda!

Jag hoppas att du sitter ovan molnen och tittar till oss ibland!

20 thoughts on “100 år

  1. Veiken jag tror hon sitter och ser på dig med stolthet då du och övriga är goda människor. Din mamma kan vara STOLT över er alla. Ja vancer och stroke är dom nya folksjukdomarna sa läkaren när jag låg inne. Kram.

  2. Jag har också min mamma på andra sidan. Hon har bara varit från oss i ett år men saknaden är stor i alla fall. Eller kanske just därför, jag vet inte.

  3. Ja man tänker på de som lämnat en ibland. Min pappa dog för 13 år sen och han skulle ha varit 81 år idag om han levt. Nu hade det varit mer ok att han gått bort än för 13 år sen. Han var pigg och vid god vigör. Blev dålig från ena dagen till den andra och dog hastigt och lustigt. Jag tänker ofta på honom.

  4. Extra kram till dej.jag vet hur du känner.Behöver inte tända ljus för min bror Han har en speciell plats i mitt hjärta…….Svar::Aj då! Att jag inte har kommit på det med ölburk..Då kan man till och med knäppa med ölburkarna och behöver ingen klicker.Nattikram

  5. Mamma är alltid mamma, och man uppskattar den tiden man har haft ihop. Jag har min mamma kvar i livet än, hon har nu en massa barn och barnbarn. 🙂 Ja nog får jag ta och planera in Gunnebo slott.. Kram

  6. Vi har något gemensamt i denna vemod. Min mamma gick bort under samma omständigheter, år 1960… så jag vet hur det kändes. Hon var givetvis mycket orolig för mig, men jag hoppas att hon sett från sin molnkant att det gick bra för mig.

    Kram i sympati från mig, Veiken!

Kommentera

