Jag är helt slut

Min älskade farbror Pelle är död!

Pigg och glad tills för två veckor sedan och idag har vi varit på hans begravning och minnesgudstjänst!

Begravningen hölls   i ett litet kapell för dom allra närmaste och minnesgudstjänsten i S:T Paulikyrkan i Göteborg.

Han var en musikens man och ledde Par Bricole kören i Borås i många år. Postkören i Göteborg var också hans skötebarn och otaliga är dom gånger jag som liten var med på  repetitionerna när postkören repade!

Först och främst var i alla fall Pelle Hansen min älskade farbror, min gudfar och även min sons gudfar!

Idag har vi tagit adjö och jag hoppas han har kommit till rätt ställe och leder  himlens Änglakör!

Min farbrors älsklingspsalm.

Pelle blev 92 år!

20 thoughts on “Jag är helt slut

  1. Vad tråkigt Veiken !!! Han som såg så snäll och fridsam ut !! Ja vi vet inte när det är dags och det kanske är bäst så. Kram !!

  2. Usch då.. begravningar och dösfall sätter sina känslor i rullning, förstår att du är helt slut. Härligt att han blev trots allt hela 92 år. Kram

  3. Den psalmen hade dom på min morbrors begravning också. Den är fin. Jag beklagar Veiken. 92 år. Han måste ha varit med om mycket. Det har hänt mycket på dom åren inom teknik m m. Kramar!!

  4. godmorgon
    jag är så ledsen. beklagar verkligen vännen. han ser så snäll ut. men jag är säker på att han har det bra där oppe, och följer dig i livet, massa kramar biggan

  5. Vad tråkigt att din farbror gått bort. Men skönt att han fick leva ett piggt liv fram till två veckor innan det var dags att gå vidare. Skickar tröstekramar..

  6. Så sorgligt för dig vännen, förstår att det känns jobbigt.
    Han blev bra gammal i alla fall, hoppas han fick vara skapligt pigg och kry , det bästa trots allt att det går fort.Både för dom själva och anhöriga. Ingen vill bli ett vårdpaket.
    Kramar om dig lite extra!

  7. Svårt att säja adjö. Alltid. Varma tankar till dej.
    Underbart vacker psalm. Tack!

    ”Pigg och glad tills för två veckor sen..” 92 år gammal.
    Man kan önska sej själv en sådan avgång.

    Vilka minnen han har lämnat genom sitt stora musikintresse. Säkert har hundratals människor kännt sej glada, när dom sjungit under hans ledning, för att inte tala om alla som hört hans konserter.

    Det blir tomrum, men du har så många minnen.

Kommentera

