Teknikens fånge?

Inte då!  Än så länge har jag och många med mig lite kvar upptill!

Betala med mobilen? Inte en chans!  Vi använder vår fasta dator till att beställa resor, biljetter och annat man behöver göra!

Vi har blivit varnade via medier i flera veckor nu och alla säger samma sak: Din mobil, iPhone osv, ligger vidöppna för dom som vill se vad du gör!

Har man minsta självbevarelsedrift och säkerhetstänkande, använder man telefonen  vad den är till för. Ringa, lyssna på musik och i viss mån läsa

nyheterna på nätet!

Både hängslen och livrem? Japp!

Återkom när det är lika säkert som en stationär dator!

Hur gör du?

25 thoughts on “Teknikens fånge?

  1. SMSar och ringer och lyssnar på ljudbok. Har kollat mailen nån gång men det är sällan för min dinosariemobil tar sån tid på sig att allt annat känns viktigare 😀

  2. Jag fixar det jag behöver via nätet. Telefonen använder jag till att ringa med, sms och fota med om jag glömt kameran.
    Kramar o ha en fin kväll och vecka.

  3. Vi använder våra mobiler enbart till att ringa med. Allt annat går per datorn på nätet. Jag vill inte ens ansluta telefonen till nätet av vad anledning som helst.

    Svar: Du har rätt när det gäller havregrynen i äppelkakan. Han använder det när han bakar matbröd också. Det blir mera fibrer och nyttigare.

    Vi hade spelat in i fredags och såg programmet idag. Det var därför jag blev nostalgisk med Taco.

    Kram/Gilla

  4. De enda gånger jag använder mobilen till att annat än att ringa, SMS och MMS är när jag är vid mitt sommarställe och jag inte har något dator med mig. Facebook lär ju inte heller vara säkert, men vem skriver något hemligt där. Inte jag i alla fall. Ha en bra kväll….

  5. Nja…jag ringer nog på min mobil (eller rättare sagt: mina ungar ringer eller ”messar” när det behöver skjuts!) och när det gäller att betställa så ber jag min man om hjälp. Då går han in på datorn och gör det han ska! 😉
    Ha en bra söndag!

  6. En kompis till min man fick ssin mobil kapad häromdagen. Nej du jag använder inte ens internet på mobilen. Som jag läste i någon tidning, som att gå ut på internet fast utan brandvägg eller som något helst skydd. Aldrig!

  7. Mobilen använder jag för att ringa och sms:a ibland. Fast jag är inte orolig för jag skriver aldrig något som inte kan visas…varken på dator eller mobil. Kramiz

Kommentera

