En liten rundtur

Vi åker med vårt fartvidunder och tittar oss omkring.

Hon bjuder på handskalade superfärska räkor. Tillagas efter din smak.

Titta noga! Alla står och läser tidningar och böcker, överallt i bokhandeln

Jag vill också shoppa!

Dom flesta är glada och vinkar när man åker förbi.

Inte riktigt senaste design, men folk har det ganska bra ändå! Mat för dagen, inte många prylar, men man har varandra och är för det mesta väldigt glada.

Otroligt många åker en sån här motorcykel, med varierande antal personer på. Jag har sett 5 personer som max.

En liten alltiallo affär, med bostad på baksidan. Jag begriper inte varför alla har en röd parabol.

Lite vila mellan alla strapatser.

En liten kompis kom och hälsade på när vi satt vid poolen. Den var faktiskt ganska stor!

En nyklippt Moo, tillsammans med gubben. Snyggt som bara den.

Moo är alltid den första vi får syn på när vi har landat i Bangkok. Han kör oss sedan till Ban Phe och det boende vi ska till!

En härlig kille!

You are a great guy, Moo!

OBS! I morgon kommer det sista tävlingsinlägget om Sydafrika!

26 thoughts on “En liten rundtur

  1. Härlig gubbe och härlig kille,*ler* tack för att du bjuder in oss att få titta runt och se era upplevelser. Nästan så man är med själv.
    Goaste kramen till dig!

  2. Åh vad härligt relaxande det ser ut 🙂 Avundsjuk blir jag allt lite grand 😛

    Sv: Ja, visst är det onödigt att köpa det dyraste, jag tänker att snart blir de så gamla så de vägrar ha på sig annat än samma som sina kompisar, så om jag kan bestämmer jag 😉

  3. Svar: Det är jättegott. Han har gjort det så det smakar som kräftströmming. Det gillas hos oss. Det blev bara till smörgåspålägg, saftigt och fint. Och det finns kvar också.

    Kram/Gilla

  4. Å, när jag ser dig ligga och flyta i vattnet så blir jag alldels knottrig av avundsjuka. Jag kommer ihåg hur varmt det är i vattnet i Thailand, och de små tigerfiskarna som bet i tårna, och snorklingen ute vid öarna ….
    Kram

  5. är ni hemma någon gång? det verkar som att du och gubben skaffat er det perfekta livet. blir faktiskt lite avundsjuk. ha det gott i helgen. kramisar ps hälsa gubben

  6. Vad kul det är att du tagit så många kort på natur och miljö. Annars brukar man glömma det litegrann. Det är jättekul att se bilderna i dina inlägg 🙂

    Kramisar

  7. Himla gott ni har det! Har inte tänkt så mycket på våran resa, sanningen att säga så har jag inte tänkt på den alls den senaste veckan…men nu börjar krafterna att återvända och jag känner lite glädje inför att få åka iväg igen! Kramiz

Kommentera

