Snyggt jobbat Valio

Kommer ni ihåg den läckra frukost som vi höll på att få i oss i förrgår!

Nåja, läcker och läcker. Ett nyöppnat  paket youghurt visade sig vara berikat med mögel. Det var inte exakt vad vi tänkt oss.

Jag mailade Valio direkt och fick svar två timmar senare och idag kom ett brev med posten:

Jag hade inte förväntat mig att jag skulle få värdecheckar, men dom är välkomna! TACK!

Snyggt jobbat! En gång är ingen gång! 🙂

Dessutom fick jag en kommentar till inlägget jag skrev i förrgår:

Hej,

jättetråkigt att du köpt en möglig yoghurt från oss. Produktionen sker i ett slutet system och slutprodukten kontrolleras enligt rutiner som ska garantera kvaliteten. Det är vår absoluta prioritet att ni alltid ska vara nöjda med kvaliteten på våra produkter!

Trots detta kan det ibland gå snett, och orsaken till att du fann mögel kan vara t ex att kylkedjan brutits någonstans mellan vår produktionsanläggning och din kyl.

Jag ser att du hört av dig till vår Konsumentservice, och det är jättebra. Du kommer få värdecheckar som du kan använda för att köpa ny god Valio-yoghurt : )

Hälsn
Annika
(ansvarig för YO-ghurt, Valio Sverige)

26 reaktioner till “Snyggt jobbat Valio

  1. Det är så en slipsten ska dras! Det var bra gjort, så deras rykte inte fördärvas.

    Men en gång är ingen gång.
    Två gånger är en gonggong. 🙂

    Svar: Visst är han härlig som promenadkompis.

    Kram/Gilla

  2. Bra jobbat av er båda skulle jag villa säga! Rätt att du skrev och de agerade föredömligt snabbt. Så ska det vara och företaget tjänar garanterat på det i längden.

    Kram

  3. Det tycker jag var en jättebra gest!
    Det visar att de är måna om sina kunder! Tummen upp för Valio faktiskt!

    Ja visst är det skittråkigt att underarbetet skall vara så drygt 😛
    Det blir ju inte snyggt om man inte gör det ordentligt heller…
    Ha en fin kväll nu!!

  4. Japp bra jobbat Valio och Veiken =) det lönar sig alltid i slutändan. Hoppas du haft en fin fredag? ha en trevlig helg Kramar

  5. Visst är det kul när man får sån respons. Kul att dom bryr sig om vad man tycker. Det är inte ofta sånt händer och du kommer säkerligen inte få vara med om det igen..

    Kramisar

  6. Men vilken bra respons du fick,det är man inte bortskämd med.
    Jag är väl ingen hävert på att baka,men ibland får jag mina ryck,och då gäller det att passa på,hehe…
    Kramen!

  7. Hej!
    Härligt att du fick svar och kuponger, de flesta företag uppskattar att få feedback! =)
    Jo gillar hur bloggen ser ut, så stannar där tills vidare men ska se om jag kan lära mig wordpress också, kanske kan använda den till nåt annat! =)
    Ha en fin helg!
    Kram Elenor

  8. Godmorgon, godmorgon! Japp, så brukar de flesta företag göra så man ska alltid höra av sig…inte nödvändigt att som förr gå till affären med varan. kramen

  9. Public relations – ett gott namn är den bästa reklamen. En kedja här har mottot:

    ”If you like it, tell your friends,
    If you don’t like it, tell US”

    Som jag sa’ – ingen firma vill sälja dåliga produkter.

    Och vilket trevligt kommentar från Annika!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s