Hebbe städar…..

….och jag blir nostalgisk.

Han, HEBBE alltså, lottar ut Girls, Girls, Girls med Elvis på DVD.

Jag var Tommy Steele fan på den tiden det begav sig.  Jag var en sk. SISKA med duffel, rutiga långbyxor, lång halsduk och gick på Kjellbergska Kommunala Flickskolan i Göteborg.

Vi träffades på Götaplatsen på kvällarna och alla höll på Tommy!

Elvis var någon som bössen, med skinnpaj och stuprörssmala långbyxor, hade som favorit och vi drabbdae samman lite då och då, med tjôt och ville naturligtvis skryta över vår favorit.

Nu för tiden är Elvis död, men hans musik lever!

Tommy Steele är en fantastisk musicalartist och uppträder i London, för det mesta!

Jag vill gärna vinna Filmen Girls, Girls, Girls med Elvis. Gå in till Hebbe du också och pröva lyckan!

22 thoughts on “Hebbe städar…..

  1. Jag är självklart med och tävlar,hoppas på vinst igen,*ler*
    Elvis var och är min självklara favorit…så det så,hehe….
    Jag skrev just om kvinnodagen, inte är den så vidare värst för kvinnor runt om i världen, och nog ska vi vara glada att vi bor i Sverige trots allt…
    Kramiz!

  2. Jag glömde ju mitt svar: Jag tyckte att det jättetråkigt att inte få lov att börja skolan överhuvudtaget då. Men jag kan inte minnas att jag egentligen hade några besvär med foten.

    Babar läste jag för mina barn, men knappast Pinocchio. Synd egentligen, för de hade nog gillat den också.

    Kram/Gilla

  3. Åh, vad jag grät när Elvis gifte sig med Priscilla. Trodde väl att han skulle ge mig ett öga, ”getöga”. Jag var Elvi-fan med samma klädsel som du. Duffel, en begie sak med rutigt foder, jeans från Algots, tror jag och angorajumper…
    I väskan Bild- Journalen med alla stjärnögda sammetsögda killar. Och sen…Rock Around the Clock… milde vad vi buggade i taftkjolar med v-ringade jumprar och resårskärp—växelvis Love me tender och Are You lonesome tonigt…Kär och galen…så var vi alltid, den första tonårsgenerationen…

    Kram.

  4. Jag låter bli att tävla, så att du får större chans att vinna. Visst är jag snäll?

    Jag vägrade både Elvis och Tommy… och var alltså en synnerligen märklig människa. Redan då, haha.

  5. Jo då,brorsan har tillverkat en jädrans mass cases rill The Refreshments,Mora träsk och ett par till Roland Cedermark..Det finns bra många företag som bygger Cases..
    Haé Kram.

  6. Då hoppas jag verkligen att du har turen och får vinna med. Jag har väl aldrig varit något Elvisfan. Han var nog lite före min tid..

    Kramisar

  7. Har aldrig varit något fan av Elvis.
    En fråga, är det svårt att lägga in olika saker vid sidan, typ favoritbloggar besöksräknare m.m. Kramiz

Kommentera

