Mitt första inlägg!

                                        Glad Påsk!

Här får ni ett utdrag av mitt allra första inlägg som jag skrev i mars 2008 på Metrobloggen. Håll till godo! 

Påsk närmar sig med stormsteg och en kvinna som jag i mina bästa år ska ju ut och resa då.  Kärringar brukar dylika kallas och då specellt den tid när ägg och sill står på bordet. Destinationen är välkänd för dom flesta. Blåkulla, som ligger någonstans i ingenstans är ju träffpunkten. I år får alla andra kärringar klara sig utan mig. Kvasten är sönder, kaffekitteln borta och katten har rymt. Alltså ingen resa den här gången.Jag som älskar att resa! Surt.

23 thoughts on “Mitt första inlägg!

  1. Du har nog tröstat dig flera gånger sen dess, för du har ju varit på många andra, mycket mer intressanta resor sen den gången.

    Glad Påsk och rym nu inte med kvasten. 😀

    Kram/Gilla

  2. Ja du Grattis,,Luktar massafabrik,,här uppe säger dom i fabriken att då luktar det pengar..Tackar jag ska göra så gott jag kan,att ha en underbar resa..Se nu till så att du och din familj får den Gladaste Påsken..Kram.

  3. Hej! Vi åker ner till Hörby den 17:e Juni och ska då hälsa på bloggaren ”Skåningen” i Höör och sedan titta runt i skåne innan vi fortsätter ner till Danmark och Jylland. Vi ska bo hos Lillys kusiner i Braedstrup och firar troligtvis Midsommar i Danmark. Jag har köpt en amatörradio i Hanstholm som ligger på västkusten på Jylland ca 10 mil från Braedstrup. Jag har inte betalat radion klart ännu så den kommer nog inte hem förrän till nästa år. Vi åker nog ner till Danmark och hämtar den. När vi åker hem från Lillys Kusiner så ska vi ta kustvägen från Malmö via Smygehuk och Amtevik opp mot Öland där vi ska vara några dagar. Senare i sommar blir det nog en tur som förra året till Torsby och Morokulien.

    Långt kommentarsvar va ??!! Ha en tuppen påsk !!!

  4. Åååh, blir det ingen Påsk resa i år?!
    ●▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬●
    Jag reser hem till Polaren Anders på Påskafton,
    han bor några kvarter längre bort!
    🙂
    ●▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬●

  5. Glad påsk! =)
    Hoppas ni har haft en bra skärtorsdag, jag har haft mini påskbuffé hos mig, det blev lyckat! =)
    Nu är det lite pyssel som gäller!
    Kram Elenor

  6. Glad påsk.Du läste hela artikeln.han trodde att det var skräp mejl.men det var ifrån svenska spel.han hadde inte rätta lotto kupongen från förra onsdagen.han vann 1 miljon på lotto.jag vet att man fått många skräp mejl.men tagit bort dom.ha en fin Långfredag.kram

  7. Jag skrev något liknande för några år sen…Kanske just för att jag är från Väjern som jag avskyr sill…hehehe…Nej, ingen rå fisk för mig inte…Varken sill, gravat eller sushi…Jag vill hamin fisk tillagad!! Kramiz

Kommentera

