Mera Lundsbrunn

Jag hade lite kräm kvar i batterierna och vi tog en promenad genom byn innan vi for vidare.

Vilken väg ska vi gå? Bestäm du!

Många hus med snickargläjde. Riktigt mysigt!

Vi såg en kvarndamm, med den gamla kvarnen som låg alldeles intill. Tänk vad människorna slet här förr….

Himmel och vatten möts i en vacker tavla, komponerad av naturen……..

Kom inte för nära! Ni är främlingar och dom ska hållas kort!

Nöjda med vår spavistelse for vi vidare. Kanske kommer vi någon gång tillbaka – med fulladdade kamerabatterier

23 thoughts on “Mera Lundsbrunn

  1. Det såg ju härligt ut i Lundsbrunn. Det ligger väl inte så långt från Skara? Jag är ju halvt västgöte (väschöte) så jag känner ju igen orterna där.

    svar: Visst går det fort när våren äntligen har behagat komma. Men än är det ju inte mer än försommar. Den är fin den också.

    Kram/Gilla

  2. Så skönt ni haft, jag har mitt kvar på Hasseludden. Kanske blir det till Mors Dag,

    Här har det varit omtumlande, jag med dotter på djursjukhus, hunden angripen av en kamphund, dotter biten och hunden illa tilltygad. Jag är förb. på folk som skaffar såna mordredskap. Vi tvingades polisanmäla…

    För övrigt måste jag dit idag och på något sätt hjälpa till. Kram.

  3. Ja jag njuter så gott jag kan,,bara vädret so jävlas,grått,regnigt och kallt,,Bilderna som du tog med nästan tomt batteri blev ju riktigt bra(ler)..Jag var oxå ut en sväng med kameran i dag på morgonen,,jag fick oxå slut på ström efter ett antal bilder..Haé Kram.

  4. åh så vackra bilder, det är som du säger, en vacker tavla som naturen bjuder på 🙂
    Sv: jag vet inte vad som hänt om vi inte skrivit på, J sa att det var som att kringgå det hela genom att först bygga huset som ska stå där temporärt och när det sedan står där och folk har vant sig då skickar de ut papper som vi ska skriva under för att det ska få bli permanent
    en fin lördag till dig – kramar

  5. Såg mysigt ut! 🙂

    Ja, man glömmer saker ibland…min syster och de fick ju åka in akut på sjukhuset så därför tänkte hon inte direkt på en mobilladdare 🙂

  6. Så vackert det var med speglingen av himlen i vattnet! Så skönt ni har haft det 🙂

    sv: Tack! Då får jag behålla både mina ostkrokar och fiskbullarna i hummersås då 🙂
    (Fast dom fiskbullarna man gör själv, dom är ju ännu godare, det måste jag erkänna)

  7. Lundsbrunn är fint men Kinnekulle är bäst. Ni har varit i mina hemtrakter. Jag bor i Lidköping men är uppväxt ute på landet utanför Vinninga. Har jobbat på veterinärmuseet i Skara. Jag hoppas ni hade det gött i Lundsbrunn. Det finns mycket gamla fornminnen och andra historiska ting att se häromkring. Jättefina bilder. Tänk va lätt det är med en digitalkamera.
    MVH Yvonne.

  8. Tror jag det att ni är nöjda, det hade jag varit. Låter så härligt att få åka iväg tillsammans och bara vara och ha det gott. Kram

  9. Vilken underbar miljö där, skönt för både kropp och själ. Ja du, nu få man oroa sig för ev, nattfrost. Bara hoppas det inte blir nån…
    Kramiz!

Kommentera

