Bilder från min nya kamera

Jag hade gett mig sjutton på att jag skulle ha en ny systemkamera. När det hade värkt färdigt åkte vi till Scandinavian Photo och köpte en Nikon D3100 med ett objektiv 18-105, vad det nu betyder.

Dagarna gick och jag tittade snett på eländet. Vågade liksom inte sätta i gång. Vad hade jag gjort? Knäppis, du har ju redan en bra kamera.

Till slut vågade jag mig i närheten av grejen som bara låg där och skrattade åt mig.

Min stackars frostskadade pelargon fick vara första modell.

Hmm….modellen stod alldeles stilla medan jag försökte få full koll.

Bukettapeln ville gärna vara med på bild……

Vattendroppar på en fönsterruta. Snart har det regnat färdigt. va?

Fusk och bedrägeri. En fejkblomma i uterummet, den tål 45 grader  och mer. Vi har provat! 😉

Grannen bjuder på en fin utsikt. Titta gärna, det är alldeles gratis!

OBS! Samtliga bilder är klickbara! 🙂

26 thoughts on “Bilder från min nya kamera

  1. Jag skrattar gott,är likadan själv med nya saker. När jag köpte min systemkamera för två år sen, ja då vågade jag knappt ta i den först.Lusläste manualen flera gånger,sen började jag närma mig eländet.Som inte kunde hjälpa att den hamnat hos mig som är teknik befriad. Gubben sa att det där får du klara ut själv. Han har inget fotointresse för fem öre,hehe…. men man lär sig när man ger sig fanken på det.
    Apropå resa och askmolnet. Ena sonen med familj ska till Cypern om ca två veckor. Så dom hoppas att det hinner lugna ner sig innan dess,
    Kramen på dig!

  2. Det är svår ti böran, men man lär sig, det är jag övertygad om du med kommer göra… fick du ngn kurs med? =)

    Tack för dina värmande ord, det betyder… och jag tar varmt emot kramarna och ger lika mycket tillbaka 🙂

  3. Men oj så teknisk Veiken. Här strular det med nygamla bloggen, eller är det möjligen hjärncellerna som inte hänger med?

    Du har i varje fall fixat din kamera. Snyggt. Fina bilder tagna av ett geni!

    Kram

  4. Du har ju lyckats bra att komma överens med den nya kameran.Det var väl inte så farligt Den bits ju inte!!!!Fruset ihjäl??? Jag hade offrat mej om jag bara hade fått se ut som Fröken Sverige!! Tror att jag hade blivet varm av alla som ville krama om mej ;)♥kram!

  5. Ja visst är du det,Tra la la ..Du ser det blir ju fina bilder med den nya ”Grejen” Tra la la..Fortsätt nu och knäpp i alla lägen.Haé Kram.

  6. Jättetjusiga bilder. Kul att Du verkar komma igång med Din nya kamera. Det var bra bilder Du har tagit…

  7. vilka fina kort det blir av kameran. härligt. häftig bild med regnet på rutan.
    ahh vilken tur ni inte firar mors dag, det gör inte vi heller ibland kan vi gå ut och äta. men det beror vad vi känner för :). mejlar dig i kväll om adressen kramar biggan

  8. Fina bilder! Det verkar vara en kamera som är väl värd att lära sig hantera.

    Den fina lila blommande busken ´passade väldigt bra till husfasaden hos grannen.

  9. *Fnissar* Kära Du! Det är väl KLART att Du ska fota med Din nya fina kamera!!! 😉

    Det gick ju galant, vackra foton! Bukettapeln är riktigt vacker, undrar om en sådan skulle överleva i vår stora trädgård? Doftar den gott? 🙂

    Ser fram emot fler kreativa alster genom Nikonlinsen framöver 😉

    Ha en fin kväll (eller dag om Du läser detta imorgon)!

    Många kramar till Dej!

  10. Härligt att du vågar dig på den. Jag använde bara automatiska inställningar först men har mer ocg mer gått över till manuellt.

Kommentarer inaktiverade.