En olycksdag

Den här lille grabben, 7 år, har skrämt slaget på sin mormor idag. Han gick balansgång på en bänk i skolan. Ryggstödet alltså, snubblade och tog emot sig med pannan i asfalten!

Det var inte bara jag som blev rädd. Hans mamma som fick åka från jobbet fick också skrämselhicka.

Det verkar som han slipper hjärnskakning och hans kommentar när han såg sig i spegeln: Skrapsåret ser ju ut som Afrika!

Jag ber en stilla bön att han håller sig på marken hädanefter!

Jag älskar dig du lille busgrabb! ♥ ♥ ♥

29 thoughts on “En olycksdag

  1. Han kan sin geografi mitt i alltihop! Sådant uppskattas av en lärare 😉 Men vilken tur att det slutade så här pass bra i alla fall.

    Kram

  2. Hoppsan,han får vara jätteglad att han kom undan med bara Afrika i pannan.Hoppas att han lärde sig något.
    Ja jäklar vad jag tycker om isterband på detta viset.Haé Kram.

  3. Har nyss vaktat en balanskonstnär på fyra vårar – som abslolut skulle hoppa från ett bord i en lekpark, sen balansera i Foppatofflor på en bräda….
    Mormor satt nära och manade, varpå barnet sa;Men mormor du
    ju inte fyra, gamla tanter kan inte hoppa från bord…
    Snart går solen ner och ögonen börjar hänga…Uppe tidigt, halv sex från Falun till hufvudstaden…Tänker alltid på hur kul det var när vi bloggträffades i Gamla Stan…
    Kram.

  4. ja det ser ut som afrika :). barn är tåliga. konstigt vi hade slagit ihjäl oss. men visst blir man nervös, jag får med hispan. vi åker kring middagstiden i morgon. sen ska det ätas på hotellet och spelas direkt efter, så det hinns nog inte så mycket då. men jag ringer dig i morgon utmed vägen, har ju tid på mig 🙂 kram biggan

  5. Skitiga barn och barn med cykeleksem eller andra skrapsår är lyckliga barn 😀
    Tur att näsa och tänder klarade sig!
    Svar: Ja, jag har bytt kamera eftersom jag råkade lägga mig på den andra när det lilla objektivet var ute … Inte alls förvånad det är sånt som ÄR en Stattinska 😉
    Tycker man har tappat bort en massa bloggvänner sedan Metro flyttade … Det får ändras på 🙂
    KRAM

  6. Mej oj, stackars lillkillen. Förstår att han skrämde er. tur i oturen att det gick så pass bra ändå. Det är roligt att sitta och minnas. Ha det bäst.
    Kramiz

  7. Herregud vilken tur, ser inte bra ut! hoppas han kryar på sig 🙂
    Sv. ja jag gjorde så gott jag kunde med blixten för att dölja haha.
    kramsi o sov gott

  8. Oj, vilken smäll! Det där måste ha gjort ont! Tänk vad de kan skrämma upp en, tyvärr så är det nog inte sista gången, det är tufft att ha barn omkring sig;)
    TUR att det gick bra!!
    Kram

  9. Wow! Vilken bula alltså. Tur han klarade sig så bra! Han har faktiskt helt rätt i att såret liknar Afrika… Bra du tog bilden – som arkivbild liksom =)

  10. Godmorgon.Regn i hjo.hoppas bättre väder mot Västervik.så jag kan ta bilder.Bli rejält blå märke sen,stackars han.ha en skön dag.kram

Kommentera

