Partille Cup….

…….vad är det? Jo, världens största ungdomscup i handboll och den går i Göteborg.

Vi följer som vanligt Kungälvs HK, pojkar -97 eftersom ett av barnbarnen spelar där.

Ungdomar från hela världen deltar….. här ett lag från Kenya.

Här håller dom bollen i luften…..

Två tjejer på span….

Fem kronor för dina tankar….

Ett turkiskt lag som väntar på sin tur.

Snack i paus för grabbarna. Nu går vi ut och spelar.

Ouupps, undrar om bollen går i mål.

Tack för god match! Oavgjort och ett poäng till båda lagen. Nu har pojkarna vunnit två matcher och en oavgjord…. får se hur det går i morgon!

17 thoughts on “Partille Cup….

  1. Kul att det går bra för dem!

    Ang fritidsbarnen fick jag höra att de troligtvis har fått en egen matsal. De som bor på vår skola verkar vara de äldsta kategorierna allihop. Alla jag sett ser ut att vara 16-18 årsåldern eller äldre 😛

  2. Kul med barn som spelar boll. De kan ju bli lika bra som damlaget är just nu. 2-0. Det kan ju bli så att ”vi” vinner över USAt. Spännande.

    Svar: Ja, du vet ju vilka mackor vi äter. Jag kom just på att jag skulle länka till dej också. Jättedåligt.

    Kram/Gilla

  3. OJ spela i denna värmen!!!!Men …har du inte sett att på 6 när de börjar Cops så ligger det en sådan kaka Och i filmerna så köper poliserna donutskakor..Jag spelade Sims för 3-4 år sedan ,men nu har jag inte tid.. Nattikram!

  4. SPännande det där, åkte förbi Heden igår (eg tisdag) när vi åkte till Borås och Snorpan hade ingen aning om vad det var som var på gång.

  5. Kom just på USA-Sverige matchen när jag satt och surfade på nätet. Jättefint av svenskorna! Matchen mot Australien visas kl. 7 på söndag morron. Måste sätta väckarklockan.

    1. Ja det är roligt, men jag tycker det är roligt om det går bra för USA också. Pia Sundhage är en härlig och duktig fläkt! 🙂 Australien kan bli en svår nöt att knäcka…..

  6. Håller med dej, Veiken. Pia Sundhage verkar så uppfriskande och rejäl. Det var roligt att se henne skaka hand med Sveriges tränare efter matchen.
    Sportsmanship!

    Så Sverige nr 1, USA nr 2 🙂

Kommentera

