Dags igen……

Varg på jakt i Närke och 14 får fick sätta livet till. Vargen rör på sig och man vet aldrig var och när den slår till. Vargen är de stora viddernas djur och den har för lite utrymme i Sverige att röra sig på utan att det händer saker i tättbebyggt område.

Sverige är ett litet land och hur många rovdjur finns det plats för utan att tamdjur får sätta livet till?

När man ser de ståtliga djuren från Ryssland eller Kanada njuter jag i fulla drag, men vi har bara bråkdelen av den enorma ytan vargarna kan röra sig på där…..

3 thoughts on “Dags igen……

  1. Ja det är synd, för vargen är fin. Ändå så har vi mer utrymme här än i övriga europa. Jag vet inte om du är intresserad av fototävlingar, men om så, kika in på min blogg och gå vidare till 2 tävlingar som jag ställt upp i. Lite mer för spänning skull. Du har så fina bilder tycker jag. Ha det så gott och hoppas du ser på Morden i Midsommer som precis går nu.

  2. Det är inte lätt för oss nutidsmännsikor att acceptera att vargen biter får eller andra djur. Vi bor ju så tätt numer att man blir rädd att den ska attackera människor också. Det ligger ju egentligen inte i hans natur, utan han dödar för att få mat. Sen kan det ju gå snett som i detta fallet.

    Kram/Gilla

Kommentera

