En födelsedag för en 70 åring.

God middag, här sitter jag och dricker kaffe medan jag väntar på gästerna, om det kommer några…..

En liten gratulant har redan kommit……

Det kom faktiskt fler, som ville vara med…..

Bollen är ett gemensamt intresse för  7 åringen och hans morbror.

Är man i Espevik på födelsedagsfirande måste man bada fast det är lite kyligt i luften.

Alla skulle INTE bada…….

Födelsedagsbarnet badar varje dag även om det är riktigt kallt……..

Det var inte svårt att få passagerare i båten……..

Vi har i alla fall badat, fast det blåser lite kallt. Det räckte med ett snabbdopp tyckte lilleman….. Storkusinen är en trygg famn.

Massor av god mat fick vi också….svägerskan njuter i fulla drag.

Vi hade så roligt och den här 87-åriga damen har världens härligaste skratt och snålar inte med det 🙂 Här tillsammans med sin man, vem annars?

Nu är det dags att säga hej då och om någon undrar så är Helan och Halvan favoriter hos  70 åringen som fyllde år 12 juli !

Vilken härlig dag vi hade i Espevik!

HIPP HIPP HURRAAA!

20 thoughts on “En födelsedag för en 70 åring.

  1. Jag skulle ju svara också på din kommentar:

    Ja, inte hade jag kunnat tänka mej att man skulle vilja att Onoffkonkursen skulle betalas med skattepengar. Så lär det ju bli med SAAB. Men det är ju liksom två helt olika saker.

    Det hjälper inte att all personal får lida, när företag stängs. Det är ju bara så tråkigt, så stor somarbetslösheten är idag.

    Kram/Gilla

  2. Vilket härligt firande och många fina bilder. En pigg och glad 70-åring.Fast det är ju ingen ålder. Finns dom som är yngre och ser ut som hösäckar,hmm….
    Ett varmt grattis,
    Kram på dig vännen!

  3. VILKET HÄRLIGT ”KALAJS” OCH VILKET HÄRLIGT KVINNLIGT GARV…

    VAR DET MÖJLIGEN EN VORSTEH-VOVVE PÅ HUNDBILDEN?

    HÄR – JUST NU – VILAR EN TRÖTT HUSSE MED SIN HUND.

    MIN SÖTA DAM LIGGER PÅ ALTANEN I SOLEN OCH VÄRMER SIN KROPP I VÄNTAN PÅ MATTES ”RÖRELSER”.
    KRAM!!!

  4. Var det din bror som fyllde år?? Jag hade INTE badat!Jag fixade inte träff.Det var Sita som sa att de skulle köra ner och hon frågade om de fick titta in.Självklart att de fick hälsa på och att jag bjuder på lite mat! ♥kram!

  5. Åh vad många fina magar! Jag blir alldeles varm! En go gubbe som fyllde år såg det ut som och bada? Njae, inte än! 🙂 Sparar mig till Indiska oceanen tror jag!

    SVAR: Oh ja, stöveltramp och svarta uniformer.

  6. Gratta från mig. Vilka härliga sommarbilder. Är det inte kallt att bada? Obs! Gå in på länken PC foto tävling bland mina länkar. Den ska funka. 🙂 Där jag står och fiskar, ute vid fyren, så har en äldre dam börjat och fiska. Hon frågade mig hur gammal jag trodde att hon var. Jag vågade knappt fråga, men hon såg ut enligt mig som om hon vore runt 60 år. Men hon var faktiskt 80. En riktig krutgumma. Folk nu för tiden blir äldre och äldre och dom ser inte så gamla ut heller. Hoppas det blir mer värme framöver så det blir varmare i vattnet. Ha det så gott. 🙂

  7. Såg ut som en härligt fin dag…fast badat hade jag inte gjort! Alldeles för kallt överallt i Sverige i år…Idag har vi bara 9 grader nu på morgonen…Kramiz

Kommentera

