Harry Potter har kommit till vägs ände……..

Harry Potter, den världskände pojken med dom övernaturliga krafterna, har älskats av en hel värld sedan första boken kom 1997.

Min dotter har läst samtliga böcker högt för sina barn och nu är det dags att se den allra sista (?) filmen. Hon och stor dotter ska faktiskt se den idag och jag hoppas dom kommer att gilla den.

40 miljarder kronor har filmerna spelat in och Daniel Radcliffe som spelar Harry fick nätta  350 miljoner för rollen……. Ett vinstdrivande projekt 🙂

Jag är väl den enda i hela världen som inte har fattat hur bra böckerna och  och filmerna om Harry Potter är…..

Jag har läst en halv bok, sedan orkade jag inte mer. Duktiga jag har faktiskt sett. tja, en och en halv film ungefär och jag ska inte se resten…..

Sorry J.K Rawlings, jag har inte lagt en sekin till din numera enorma förmögenhet…….

6 thoughts on “Harry Potter har kommit till vägs ände……..

  1. Ja, idag skall jag och lillvildan gå till biblioteket och låna den allra första Harry Potter-boken till henne. Lite sommarlovsläsning för en vetgirig snart åttaåring kan aldrig slå fel 🙂

Kommentera

