Nostalgi en vacker sommardag

Vi har haft toppenväder hela dagen och i morse bestämde vi oss för att uppleva gamla minnen.

Vi åkte till min barndoms sommarplats. Naturligtvis nära havet.

I skydd för blåsten åt vi vår matsäck på den plats jag alltid låg tillsammans med kompisar. Tyvärr har växtligheten tagit över på många ställen.

Allt är sig likt, fast nya fina bryggor finns.

En sista blick utöver viken innan vi går vidare……

Där ligger det ”vårt hus” Fasaden är ny annars precis som vanligt.

Jag är nog den enda unge som har rymt till en koloni. Jag tyckte att barnen där hade så roligt och när det var dags för tårta, gick jag dit, ställde mig i kön – och blev utkörd 😦

Den ”jättehöga” toppen kallas Åsen och där satt vi ofta på midsommarnatten och såg älvorna dansa, medan slöjorna svängde i den ljusa sommarnatten………

Vi träffade några gamla kompisar som jag inte har sett på många år och vi hade en del att prata om……. tyvärr måste vi hem, men det blir fler tillfällen.

Det kändes så bra, men jag längtar inte tillbaka, mer än som besökare…….

Vilken fullträff att välja en så fin dag, för nu verkar det som om de brittiska öarna tänker vräka lågtryck efter lågtryck på oss……… kan meterologerna ha fel en gång till eller är det slut på sommaren redan nu?

26 thoughts on “Nostalgi en vacker sommardag

  1. Härliga bilder på ditt barndoms nostalgi. Jag var o reste vid min lekplats en dag. Dom hade ändrat på vägarna så jag körde fel. Kram

  2. Det kan vara kul att besöka gamla trakter igen. Men det är nog inte så många som längtar tillbaka till sina barndoms trakter, även om de som bor kvar tror det…

  3. vilka fina bilder du tagit.Fusk att ni haft så fint väder.dom lovade här med.men solen kom vid 18.00.så det blev inget solande.Fick följa V75 vann inget på systemet men på DD gav 303kr.kram

  4. Härligt med lite tillbaka blickar,fast alla minnen kanske inte är lika roliga.Platser som man tyckte var fantastiska då har också ändrat sig.Men jag tror man behöver komma tillbaks ibland.
    Du menar väl inte allvar med alla lågtryck, måtte SMHI ha fel igen*L*….
    Kramiz!

  5. Åh, åh,åh – Ja ÄLSKAR din klippiga kust. Bilderna är otroligt vackra.
    Tänk att få ha såna barndomsminnen! Mina är från skogar och sjöar, men det går inte opp emot västkustens klippor. Midsommarnätter ….

    Du är en lycklig ost.

  6. Helt underbara bilder igen! Du har öga för motiven och den nya kameran är en superbra investering! Då kan vi andra också njuta litegrann 😉

    Ha en fin söndag!
    Kramar!!!

  7. På tal om kolonier. Min mor var kokerska på en koloni på Öddö en sommar. Vet inte var Öddö ligger; hade lämnat Sv. vid den tiden.

    USA ser väldigt starkt ut. Japanerna spelar mera bakåt och lateralt än framåt, ser det ut som. Tror Pia kan räkna med seger! Måste tillbaka till TVn-

  8. Snopet slut för USA! Men Japan kom tillbaka i andra halvan med otrolig energi och spelade bra. Kunde aldrig tro iaf att dom skulle kunna komma opp sej till oavgjort och sen vinna på straffar. Gillar inte såna resultat, men dt måste ju bli slut på matchen på något sätt.

    Tack för meddelande om Öddö. Ja, det var Ludvika-barnens koloni.

Kommentera

