Gothia Cup, dag 1

I morse bestämde vi oss för att vara på Kviberg hela dagen. Där finns 25 planer, chansen var stor att vi skulle få en fin dag.

Det första vi såg var ÖIS flaggan och den värmde gott i hjärtat.

Jag tar den…. ÖIS mot Kampala från Uganda.

Jag gissar att dom här killarna höll på Kampala.

ÖIS klacken var lite större.

På väg till eller från match…

Ett franskt lag sitter i skuggan under ett träd och snackar taktik inför match.

Spelare och publik måste ha lite mat så man orkar hela turneringen.

Alla har sin speciella stil. Killen i det här Indiska laget frös om huvudet fast det var 24 grader ute….

Lite vila medan man ser på en match är inte helt fel.

Jag gissar att det här laget kommer från Spanien. Vad tror du?

Kolla frisyren – är den inte läcker?

I kväll är det invigning på Lilla Ullevi ( heter egentligen Gamla Ullevi och är nybyggd – Stora Ullevi heter Nya Ullevi och är byggd 1958) och jag hoppas att det blir en riktig fest.

Jag blir extra stolt över min stad när Partille Cup och Gothia Cup är i stan – två gigantiska fredsprojekt. Ungdomar från hela världen spelar mot varandra och har roligt tillsammans!

25 thoughts on “Gothia Cup, dag 1

  1. Hej Veiken ! Jag har feber ont i halsen och i nacken och opp mot ett öra. Hoppas det blir bra snart. Nej det är inte dyrt att betala till Danmark från Sverige. Det kallas för Europa netalning och kostar 50:- till Danmark oavsett insättningssumman. Tyvärr så var banken stängd i dag kl 18 så det får bli Torsdag istället då dom har öppet till 18. Kramiz !

  2. Klart att Du skall vara stolt över Din stad, speciellt när ni har sådana här tillställningar där. Det var jättefina bilder därifrån…

  3. Ja det är häftigt med alla som kommer. I år verkar det som om vi mest har svenskar boende på vår skola men tidigare år har det varit från allsköns länder. Det är bara ett staket mellan vårt hus och skolan där de bor 😛

    Jag gillar verkligen den Indiske killen med randiga strumpor 😛 Så cool!

  4. Det är klart att du är stolt över din fina stad. Måste vara en härlig upplevelse att få se allt detta. Härliga bilder du tagit . Ha det bäst vännen.
    Bamsekram

  5. 24 grader är ju kallt enligt idiska mått mätt. KLart man ha mössa!
    Härligt, ser mycket roligare ut än att försöka hålla reda på de hormonstinna och överaktiva fotbollspelarna på kvällen/natten. DET är inte roligt kan jag meddela…

  6. Det är underbart när ungdomar kan komma tillsammans i fredliga tävlingar. Det ser också ut som om vädret var perfekt. Hoppas det håller sej.
    Vad kul det måste ha varit att gå omkring och kolla alla olikfärgade uniformer och coiffurer.

    Tänk vilken organisation som ligger bakom detta!
    Är det svenska fotbollsförbundet som är värdar, eller är det
    internationellt anordnat?

    1. Alldeles rätt, det är härligt. I Inlägget Gothia Cup dag 2, har jag lagt till en massa fakta och mer kommer om hur Gothia Cup verkar och fungerar världen över. Det är en fantastisk resa den lilla klubben har gjort! 🙂

  7. Verkligen stort och internationellt! Måste vara kul att se alla dessa olika lag. Ser ut som vädret var fint i Gbg…det var det inte här! mycket regn både igår och även idag…Kramiz

  8. Godmorgon.Gick upp tidigare idag för att solen skiner underbart ute.Idag bli det att njuta.Äntligen kom solen.Ha en skön dag.kram

    Min väninna dotter spela i Ljungby AIK dom var med förra året med,dom gick långt.

  9. När jag var liten pratade pojkarna i klassen aldrig om annat än Gothia cup, så jag förstår att det måste vara någonting speciellt.
    Ha en fin tisdag! Kram

Kommentera

