Jag gick till ett apotek………

Jag skulle ha en liten burk med blodtrycksmedicin, en av den vanligaste sorten, och gick in på ett Apotek i Göteborg.

Medstop på Kungsportsplatsen. Jäklar vilken lång kö till receprutlämningen. Där var två ”kassor” öppna av åtta (tror jag det var)

Inte att undra på den långa kön, men jag ville ha min medicin och väntade och väntade…………

När turen kom till numret före mig fick jag höra: Vi tar inte betalt här, du får ställa dig i kassakön och betala. VA? Ska jag stå i en  kö till som är dubblet så lång för att betala.

Inte denna flickan, jag vände på klacken och gick till ett APOTEK där jag blev vänligt bemött, stod i en kö, fick min medicin och betalade.

Nu gäller det för apoteken att spara på allt, så det blir en rejäl vinst för ägaren.

En sak har faktiskt blivit bättre för det har blivit fler ställen där du kan medicin. Det kunde Apoteket AB också skött!

Hur kunde regeringen sälja ut våra apotek?

10 thoughts on “Jag gick till ett apotek………

  1. Där hade jag också gått ifrån. Själv går jag på samma ställe som alltid gjort och personalen är den samma som tidigare.APO+ och blir vänligt bemött. kram

  2. Inte har det blivit bättre efter utförsäljningen nej. Men jag är inte förvånad. Vissa saker passar bra att vara statliga. Som till exempel skolan…

    Kram

  3. Det är helt snurrigt nu, när man går till nåt apotek. Men vet verkligen inte om de har medicinerna hemma eller ej.

    Jag råkade ju också ut för en sak, nämligen att få medicin till vagel i ögonen till hund eller katt. Inte vet jag, men jag kanske har varit av en av sorterna i ett tidigare liv. Jag såg det inte förrän jag kom hem, så jag fick ta mej till detta apotek en gång till.

    Först skulle jag inte få lämna tillbaka den och få pengarna för det. För det hade ju kommit utanför deras väggar. Men när nån i chefsställning kom, så fick jag både lämna den och fick pengarna tillbaka. Det var inte det statliga i alla fall.

    Kram/Gilla

  4. Det där med service… det är som det är. Snart skickas väl våra recept till Senegal… på samma sätt som viss växelservice. Det är nämligen vad jag retade mig på idag… och bloggade om.
    *grrrrrrr*
    Trevlig kväll!
    Kram

  5. Just det där med först en kö för recept och sedan en annan för att betala fanns redan på den gamla goda apotekstiden, så det är inget nytt (dock var det lite olika, en del apotek körde den modellen, andra inte).

    Vad som däremot är skräp numera är lagerhållningen! Jag hade halsfluss och mådde kass. Efter en tur till jourläkaren fick jag gå till TRE apotek innan jag fick tag i det jag skulle ha!

Kommentera

