Gothia Cup dag 3.

I dag har vi varit på Kviberg och tittat på:

Kim Källströms Trophy.

Kim, svensk landslagspelare och  proffs i Lyon, ville ge lite tillbaka till fotbollen och hade en idé. Han ville satsa på en klass för ungdomar med utvecklingsstörningar och kontaktade Gothia Cup, som nappade och i år har 20 lag från olika länder kommit hit.

Kim Källström har själv spelat i Häcken och varit med i Gothia Cup och tycker att så många som möjligt ska få möjligheten att spela här. Han var här hela första dagen, tittade på matcher och hälsade på alla spelare.

Det gäller att ladda ordentligt inför match.

Nu ger vi järnet och vinner…..

Ryggtavlan på en ledare för Grunden Bois. Göteborgs stolthet och en toppenklubb för utvecklingsstörda. Dom är helt fantastiska. En glädje som slår det mesta. Vinna eller förlora, man är lika glad ändå.

Var är bollen?

Vilken tur att domaren kan knyta skosnören som har gått upp!!

När vi var på väg till Kim Källströms Trophy, mötte vi det här laget som genast ville vara med på bild med minsta lilla barnbarnet, som ser lite fundersam ut.

TACK Kim Källström för en ett briljant initiativ! Jag hade en högtidsstund när jag såg matcherna på plan 7A och 7B!

20 thoughts on “Gothia Cup dag 3.

  1. Tycker bilden då domaren får knyta skosnörerna är helt underbar. Fångar hjärtligheten med Kim Källström Trophy och andan med Gothia Cup.

  2. Det var vekligen ett tjusigt initiativ av Källström att ta med utvecklingsstörda i cupen. De behöver också få röra sej och ha roligt i en tävling. Jag förstår att ni har haft det trevligt med tävlingarna.

    Svar: Äsch! Du hade visst inte sabbat nåt. Men så har jag ju viss utbildning i sömnad och handarbete bakom mej.

    Kram/Gilla

  3. Hej du,,Ja jag tycker Kim ska hedras för sitt engagemang..Ja du Veiken detta norrland är mitt eget paradis,trots att jag är alldeles ensam där på fjällkanten,,vill jag prata med någon så blir det 1 mil i bil,,är det bärtider så kan det komma någon förbi..Haé Kram.

  4. Underbara bilder som värmer hjärtat. Gemenskap och glädje ska det vara, inte alla gånger det blir så tyvärr. Det var verkligen fint gjort av Kim Källström
    sv: Inga problem att shoppa här,jag kan hjälpa dig om du vill,hehe…
    Kram vännen!

  5. Verkligen ett snyggt initiativ! Jag håller med peter, bilden på domaren som sknyter skosnöret är fantastisk!

    SVAR: Nej här hemma. Värmde vatten och glömde hälla i pulver i koppen. Väldigt svagt kaffe får jag säga. Visserligen löste jag det (jag är ju så smart och adderar pulvret efteråt) men ändå.. det är något att tänka på i framtiden…

  6. Idag låg jag längre.tänker åka ut i skogen och plocka blåbär.var i skogen igår med en vän,han plockade 10L.När vi åkte hem såg jag ett stycke fullt med blåbär.Det inte blivit nått plockande här uppe i växjö plockade jag över 100L. varje år till mamma och mormor i skåne.ha en skön dag.kram

  7. Vi var på Gothia Cup i flera år i rad när sönerna var i den åldern. Helt fantastiskt arrangemang som involverar hela Göteborg. Överallt invaderas av glada fotbollslag och ungdomar från hela världen får chans att träffas. Det blir en speciell stämning med publik på alla matcher.

    Jag läste om den här turneringen för utvecklingsstörda och den har chansen att bli en riktig succé. Jag har ju jobbat med den kategorin människor under 15 år av mitt yrkesliv och vet att de har mycket att ge oss av villkorslös glädje och spontanitet.

  8. Trevliga bilder!

    Hoppas nu bara att alla matcherna spelas vänskapligt och utan alltför mycket prestige. Sådant där ska vara trevligt i första hand!

    Kram

  9. Håller med Peter! Folk som jobbar med dom här ungdomarna är beundransvärda. John Kennedys syster, Eunice, var en dynamo
    inom den rörelsen här i USA. ”Special Olympics” var en av hennes
    favoriter.

Kommentera

