Så fel jag hade….

Vi hade ett riktigt överfallsväder i morse och hade tänkt åka till Källö-Knippla. Efter lite beslutsångest bestämde vi oss för att åka. Knippla i regn kan ju vara fint också.

En glad Lasse tar emot och regnet har dragit bort.

Vädret blev bara bättre och bättre. Helt lugnt och solen tittade genom molnen.

En krona för dina tankar…….. eller njuter du bara?

Det var fortfarande vått på marken efter nattens regn, men vi hade en ljuvlig dag på Knippla.

Krabbfiske och det var 5 stycken rätt stora som fick känna på hur det var ovanför vattenytan.

Knippla är en idyll…..

Det växer exotiska träd på ön. Här ett Nappträd.

Några passade på att bada i det varma vädret. Hur varmt det var i vattnet, vet jag inte.

Oh, vilken nostalgi. Jag minns mina somrar… jag hade en bohuseka  och flytvästar hade vi inte. Vi var duktiga simmare, men det hade ju inte hjälpt om  det hade blåst upp.

Till slut fick vi en helt fantastisk dag. Det hade vi inte trott när vi vaknade i morse.

Vi hade ett ärende och jag återkommer till det i ett senare inlägg!

17 thoughts on “Så fel jag hade….

  1. vilken ljuvlig dag ni haft, SÅ fina bilder
    ja vem kunde tro imorse att det skulle bli så varmt och skönt senare på dagen
    Sv: hahaha – äter du semlor med kniv och gaffel, det skulle jag vilja se
    kramar

  2. Ja tänk vad vädret kan styra i alla fall. Men nu chansade ni på att åka,och det var ett lyckokast…kollade du i spegeln,visst funkar det bra med hög luftfuktighet? Jag känner mig väldigt nyponrosig,hehe….
    Kramen på dig!

  3. Härliga bilder du har. Men jag har svårt för att tänka på annat än Oslo och Utöja. Det är ju så overkligt, så man tror inte det är sant.

    Kram/Gilla

  4. Vilken makalös tur ni hade med vädret! Även här blev det uppehåll så vi kunde sitta på altanen igår kväll, men…Just nu överskuggas allt av det ofattbara som hänt i Norge. Kramiz

  5. Godmorgon.Bor man vid havet är det lättare ta fina bilder från havet.Fast på vintern locka mig inte.Bara vår,sommar och hösten.Hoppas vinna lite idag på V75 kan köpa en stuga vid havet.Ha en skön dag.kram

  6. Tack igen Veiken,som vanligt som alltid får du till det med ord och bild.
    Sååååå vackra bilder från Knippla och trevligt hade vi det.

    Tack vi hörs Kram Mabel & Lasse

Kommentera

