Från underbart till fasansfullt.

Vi hade en underbar dag i går och när vi kom hem fick vi reda på det ofattbara som hade hänt i Norge. Det tog en stund innan det gick att ta till sig.

Nu på morgonen läser jag att 87 personer är döda i detta bestialiska, förfärliga som begicks i går.

Innan vi somnade igår, sa vi: Det finns någon eller några som gläds åt detta.  Vittnen på Utöya, hade hört jubel från gärningsmannen.

Hur kan djävulen själv bosätta sig i en människokropp på det viset?

Jag känner så starkt för norrmännen idag.

Jag tänker särskilt på  de anhöriga till offren och vad de går igenom nu.

80  ungdomar på ett läger på Utöya och 7 personer i Oslo är borta av en eller flera galningars verk……

Otroligt meningslöst! 

Det var ett paradis som blev ett helvete!

Jag tänder ett ljus idag tillsammans med alla FB vänner!

DN  SvD    GP  GP  HD  GP  Expressen

9 thoughts on “Från underbart till fasansfullt.

  1. Det är något fel i huvudet på sådana här människor. Dom saknar empati och har blivit hjärntvättade på något sätt. England har blivit drabbade av många liknande våldsbrott där extremister legat bakom, och likadant Usa, Österländerna och Asien. Nu är det våran tur och vi kommer få ett mer kontrollerande kultur. När jag och en vän var i London för ca 20 år sedan så såg vi vakter med automatvapen på Heathrow och fler poliser än vi var vana vid. Senare hörde min kamrat på radion att en man mördats i kvarteret vi var i. Sådant här är skrämmande och jag kommer nog tänka efter en eller flera ggr. om jag är i en större stad med stor folksamling.
    Jag tänker på dom som blivit drabbade på ett eller annat sätt. Jag lider med dom.

  2. Visst är det meningslöst och hemskt för de drabbade. Fattar snart inte vad det är för värld vi lever i, när något sådant kan hända…

  3. Hej! tänkte bara tipsa om att just nu finns fler tävlingar med fina priser på blogg, det finns även en dagens blogg tävling där du har chansen att bli länkad inför mina 200-600 unika läsare/dag så passa på att gå in och anmäla dig kolla i vänsterspalten så hittar du tävlingarna:)
    Annars kanske du vill göra ett bloglovin byte?;)
    kram

Kommentera

