Räkmackepromenad

Vi åt en läcker räkmacka till lunch idag och var ju tvungna att gå ner den…

VA? En stenhög – den hade vi inte kommit för att titta på.

AHA, nu förstår jag. Man bygger ju ny väg och järnväg utmed Göta Älv. Här hade dom ett arbetslok på lut!

En liten vettskrämd blomma växte utmed banvallen.

Det gäller att fokusera och lyfta blicken lite, så ser man Göta Älv och de båtar som är på väg in till Göteborg.

En båt till hann vi se innan det var dags att fortsätta.

Sensommaren är här vilket vi vill eller inte! Idag var det ljuvligt ute med 25 grader och en blå himmel.

 

9 thoughts on “Räkmackepromenad

  1. Härliga bilder du tagit. Vi har också haft det väldigt varmt i dag. Riktigt klibbig värme. Men jag ska inte klaga över värmen – sommaren är ju snart slut…

    Sv: Jag fick en ny kur antibiotika idag. Jag frågade inte om sjukskrivning för jag kan inte tänka mig att man blir sjukskriven för urinvägsinfektion. Jag kände mig så trött och slut när jag gick dit så jag orkade inte tjafsa med läkaren och det var ju en annan läkare jag träffade idag eftersom min har semester. Hon sa att hon trodde att dom inte hört av sig för att det var en mindre mängd bakterier nu – jag sa att det kan dom ju inte strunta i ändå för urinen ska ju vara bakteriefri. Hoppas nu att det blir bra efter den här kuren – när den här sista kuren är slut då är min semester slut, haha.
    Tack för att du frågade Veiken och för att du bryr dig om! KRAM!!

  2. Ja snart går vi in i sista sommarmånaden, Fina Augusti får vi njuta av. Göta älv där puttrade dottern med sambo fram förra veckan.Sen har dom åkt vidare upp till Hunnebostrand.
    Ja nu är jag fullsnoozad, det är gott..
    Kram vännen!

  3. ja idag var det ljuvligt sommarväder🙂 härliga bilder och att nyponen redan är mogna, kan vi inte stanna tiden lite nu, jag vill inte att sommaren ska ta slut
    kramar

  4. Det så gräsligt grusigt ut, men det kan kanske inte kallas för grus förstås.
    Den vettskrämda blomman är ju ett lejongap. De är så fina. Trycker man i baken på blomman, så ”gapar” den ju. Nu är det nog dags att plocka nypon också. Inte för att jag brukar göra det, men de börjar ju mogna nu. Vresrosen på bilden har ju de största nyponen.

    Svar: Det var ju ändå tur att det inte var en dyring till mobil. Du vet en sån där pekmobil, dom har idag. Men som du skrev: Det är bara en världslig sak, speciellt i dessa tider med den dåre, som man inte ens vill veta av.

    Kram/Gilla

  5. Var är bilden på Räkmackan?!🙂
    Jag gjorde biopsi i Lund idag(ska vara igår egentligen),
    fick veta att jag fr,o,m denna veckan (ska vara förra, men det blev inställt då jag hade för höga Waranvärden) bara ska göra biopsi en gång i månaden, inte var 14 dag längre.
    Gissa vem som blev skitans glad över det beskedet!🙂
    Ha en fin Torsdag!
    Kram
    Stevie

  6. Neeeeej! Inte sensommar redan väl? Hela juli hör väl till högsommaren, va? Några dagar kvar alltså🙂
    Härliga bilder!

    sv: Jo det var en anings dålig planering där med vår badtur… Klumpigt.

Kommentera

