Veiken bit för bit 7.

Ni har fått håret, ögonen, munnen, taxöronen, handen, magen och nu får ni

Fötterna. Dom här båda står stadigt på marken, fast dom tar ett skutt då och då. Dom är lite stressade och kan inte gå i vanlig takt. Det ska gå fort så  ägarinnan kommer fram dit hon ska.

Det är bra fötter, dom sviker aldrig och kan gå hur långt som helst. Väntar på order och får sällan klagomål. Dom kräver lite underhåll i form av sköna fotbad och mjukgörande kräm någon/några gånger i veckan.

Nu har jag gett er bit för bit av mig. Jag vill med det här visa att en kropp som sitter på en kvinna i övre medelåldern, klarar sig alldeles utmärkt utan kirurger och annat.

Jag duger precis som jag är och det gör ni andra också oavsett ålder. Det är annat som räknas!

26 thoughts on “Veiken bit för bit 7.

  1. Det är ju klart att vi i vår ålder duger bra. Mina fötter kan just nu inte gå i rask takt, men dom kan gå iaf. I morgon blir det marknad. Kram

  2. Ja det kostar, men tänk så mycket pengar det kostar samhället sen för personal och elever inte haft tillgång till en specialpedagog, men så tänker tyvärr inte politikerna😦

    Men tycker ändå de lite mer börjat inse vikten av en specialpedagog/speciallärare….. så jag hoppas det vänder igen🙂

  3. Hej! Jag har med tappat bort några men försökt hänga med när folk flyttat sina bloggar.
    Tack en dag ska man väl bli glad igen men just nu är det lite svårt att se emellanåt.
    Kram

  4. Mina fötter de dansar och promenerar och cyklar springer ibland också! =) Med lite ompysslande så klarar de mycket + en liten operation på vänster, sen blev den toppen också! =)
    Här har vi haft rut 20, varmt, fuktigt och regn av och till!
    Ha en skön helg!
    Kram Elenor

  5. Klart man duger som man är,tänk om fler kunde inse det och inte förstöra sig med en massa ingrepp. Bra tänkt att du vaccinerar dig mot TBE, vidriga fästingar. Man tappar lite lusten att vara i skog och mark. Vad farao gör dom för nytta egentligen? Nada om du frågar mig….
    Japp,visst var det en regnvåt Dahlia,vackra blommor….
    Kramiz♥

  6. Du har ju jättefina fötter, raka och bra. Mina är deformerade av höga klackar dagligen, när jag hade min affär. Det kallas för Hallux Vallux. Men som tur är så har jag inte ont av det.

    Jag känner också att jag duger, trots min ålder. Ingen tror ändå på den. Och ingenting har förändrats med varken operation eller botox.

    Svar: Nej, jag skulle aldrig köpa en klänning som kostar över 4 000:-. Det finns så mycket annat jag skulle använda de pengarna till.
    Jo, Bert är makalöst tokig i att gå i butiker. Är det nån som vill komma därifrån, är det jag.

    Kram/Gilla

  7. jag skrattar lite gott när jag ser dina fötter för de är inte alls olika mina, de ser faktiskt väldigt lika mina🙂
    så det var därför du visade dig, klart att du duger och det gör jag också och alla andra som är härinnen och läser
    en fin helg till dig – kramar

  8. She’s got ”BALLS” skulle man säga om Dig på Amerikansk-Engelska.
    Här i Sverige skulle man väl uttrycka det att Du har skinn på näsan, stake och hår på bröstet.
    Tack för denna rundvandring,
    på Dig själva!🙂
    Här har vi just nu åska,blixtar och verkligen spö regn igen! Kan ju hoppas att det klarnar upp!🙂
    Ha en fin Lördag!

    Kram
    Stevie

  9. Nu har du gått igenom dig från topp till tå. Jag tycker personligen att du skall lotta ut en av dessa sju bitar till en av läsarna på bloggen.

  10. Jättesnygga fötter när man tänker på hur många steg dom har tagit!

    Har själv turen att ha fötter som inte gör ont. Om man har ont i fötterna, har man ont i hela kroppen. Pedikyr?

Kommentera

