The Park

Vi åkte ut på landsbygden och skulle till ett ställe som kallas The Park på engelska. The Park är ett rekreationsställe för thailändare och ligger mycket vackert.

På vägen dit såg vi det här…..

………..

…………………….

…ett sagohus, nästan som ur filmens värld. Vackra utsnidade portar och huset ska vi bara inte tala om. Kontrasternas land har vi kommit till!

Dom här hjortarna betar och bryr sig inte om fattig eller rik.

Lite skugga är inte så dumt mitt på dan. Vilka är ni förresten?

Nu är vi inne i The Park och njuter av allt naturen har att visa oss.

………

Mabel  från Mabelhouse ska beställa lunch. Vi betalade 295 baht för lunch åt fyra personer. Vilket om räknat i svenska pengar blir: 70:-

Alltså 17,50/pers inkl. vatten på flaska.

Här vaktar jag!

Utsikt från ett lunchbord.

En lilja av något slag vinkar ”hej då” när vi åker därifrån!

PS: I morgon kommer näst sista tävlingsinlägget från Sydafrika!

27 thoughts on “The Park

  1. Den där elefanten skulle passa bra i min samling, fast den kke är väl stor. Men söt var den. Ja det är billigt med maten där. Min bloggvän Love har sin son bor där nere. Kram

  2. Sv: På bloggplatsen så finns det en sådan funktion där man kan bocka i om man vill låsa sina bilder. Det är nog det bästa med den här bloggen.

    Fina bilder som vanligt härligt.

    Jag mår fortfarande fan rent ut sagt. slut i hela kroppen. Ingen ork till någonting.
    Kram o ha en fin dag.

  3. Morn! Oh!!! Vilka sniderier och blommor.Jag får sån längtan till Thailand…..Alla broddar är slutsålda.Många äldre ser jag som har tagit till stavar.De stavar sig fram.Kram!

  4. Det ser härligt ut i parken. Jag kikade så smått på Mabels hemsida också och ska rekommendera Berts dotter att höra av sej dit. De kommer ju hem idag och satt på flyplatsen och väntade på det försenade flyget. Vi fick mejl från Noacks Matte. Annars reser de dit åtminstone en gång om året.

    Svar: Ja, den lunchen gick inte av för hackor. Men det är rinnigt och jobbigt att äta tycker jag.

    Kram/Gilla

  5. Jamen gud vilka underbart vackra hus. Snacka om snickarglädje. Det är ju rena rama konstverken.
    Jaså du tycker att Peppe ska dra mig,ja då fick jag nog sätta på honom också broddar.Annars blir han nog som Bambi på hal is,he,he….
    Kramen!

  6. Vilket konstverk dessa sniderier, sådan kan få vem som helst att häpna.. vilken tid det har lagts ner på att snida till dem.

    70 kr för 4 personer… Superbilligt!!

    Kram

  7. Så otroligt vackert där är. Tänk om maten vore så billig här hemma. Har haft en bra helg och känner mej mycket gladare och piggare. Så skönt så. Ha en bra fortsättning på dagen.
    Kramiz

  8. Ja Thailand är vackert… har vart och luffat där sammanlagt 12veckor.. härligt..=)Men det var riktigt länge sedan.. första gången var 1990 hahah urk va tiden går fort..=) Ha det gott vännen

  9. God kväll!!
    Tack så mycket för rundturen, mycket fina bilder…
    Använder du systemkamera?

    Jag kan hålla med om att alla pratar om solsidan överallt och det skrivs om den och det är faktiskt inte uppförstorat, den serien är så bra….Jag älskar solsidan… Synd att vi inte bor närmare för då kunde du lånat Solsidanboxen som jag har…

    När kommer ni hem från paradiset?

    Ha det underbart!
    Kramar!

  10. Helt rätt pris fastän stället såg lite ”exklusivt” ut enligt thailändska mått mätt.
    Har set Mabelhouse på reseguiden, spännande att träffa människor på det viset! Nästan som bloggträff!

Kommentera

