Voyager of the Seas, dag 2.

Vi vaknade ganska tidigt,åt vår frukost och gick upp på däck. Kvällen innan lämnade vi Venedig och var nu i:

I den lilla staden Koper, som ligger i Sloveninen. Här tog vi resans dummaste beslut. Första hela dagen ombord ville vi ”bara vara” och stannade kvar på båten för att upptäcka allt som fanns och att slappa.

Jag gråter aldrig över spilld mjölk och det går att njuta från elfte däck också..

Morgondiset låg fortfarande kvar i bergen ……

En liten marina fanns för den som gillar sjön.

Någon hade tvättdag och hade börjat tidigt.

Djärva gossar som sliter med underhåll medan båten ligger vid kaj.

Högt däruppe skulle vi sitta flera gånger med en drink och njuta av musiken, men det visste vi inte då.

Klockan 16.30 var det reaggietime vid poolen. Den här duon var super…..

Den här kvällen var den kväll som kaptenen hälsade alla välkomna ombord och det var kostym som gällde.  Här sitter vi vid vårt bord i matsalen.

Kaptenen hälsar alla välkomna från scenen högt upp över Royal Promenade och fri skumpa till alla.

Efter det var det dags för

La Scala, teatern ombord, där man bara kan slå sig ner och njuta av en show. ca 1000 sittplatser finns.

Den här kvällen var det Broadway som gällde.

Proffs ut i fingerspetsarna….

Det luktar Grease lång väg…

Jag satt och njöt i fulla drag……

Dom här tre sång och danstjejerna får avsluta dagens inlägg. Nästa morgon vaknde vi på ett nytt ställe.

Följ med på resan om ni inte vill missa det.

Vill du se första inlägget? Kolla HÄR

29 reaktioner till “Voyager of the Seas, dag 2.

  1. Oj Oj,,börjar bra det här,,snoffsigt par inför kaptenens välkomsthälsning,,sen show..Väntar på nästa inlägg…
    Ja den infon som den skylten ger är inte dum..Haé Kram.

  2. Hittade ingen triss, förvånad. Men det fanns ju bilder att titta på så det räckte i alla fall. Fina bilder på uppträdandet. Misstänker att du börjat köra manuellt med kameran. Att bråka med scenljuset om man har fritt framför sig, är ju det roligaste som finns.

  3. Ni måste vara rika pensionärer kunna resa så fint.Ni jobbat hårt i era dagar,så ni ha bra pension.Unna er väl.jag unna min far med jobbat hårt att få bra pension.Då är man värld resor.När vi var barn åkte vi med husvagn På sommaren och åkte skidor på vintern.sen när vi blev stora åkte mamma och pappa utlandet.Jag hunnit med endel jag med när jag jobbade,hunnit med 20 resor.så hoppas på sen bli ny resa.Min 1 kryssning var mellan Cypern och Egypten.kram

  4. Hej!
    Tur att ni hade bra utsikt från 11:e våningen i alla fall! =)
    Åhh vilken underhållning på båten, såg väldigt proffsigt ut!
    Hoppas du har en fin kväll!
    Kram Elenor

  5. Vilken häftig resa. jag har också alltid velat att åka på en kryssning nån gång men min dröm är egentligen att åka på kryssning i karibien och kombinera med en vecka på Aruba. Vi får väl se om drömmen blir sann en dag : )

  6. WOW! Varför fick inte jag följa med och bära väskorna?.. Så fina ni är där ni sitter uppklädda!Klart att ni njöti för fullt det hade jag gjort.. Kul att lösa om er resa.. Svar: Övning ger färdighet!! Nattikram!

  7. härliga bilder, mycket med musik att göra, jätte roligt, jag har alltid önskat göra en sån resa en dag, och nu är beslutet ännu större, vi ska iväg på en sån, en dag. när ungarna flyttat, kram biggan

  8. Jag ska kolla dina resbilder bättre en annan dag när jag har fått lite bättre internetuppkoppling. Just nu med bara ett långsamt mobilt bredband är det omöjligt. Roligt att Du är tillbaka på bloggen.

  9. Godmorgon.Nu är jag uppe för att åka bussen till Tibro,är sköänt att ha nått att göra nu träffa nya människor.Ha en bra dag.kram

  10. Herrejösses vilken färd och vilken båt! Där fanns ju allt eller…Ser fantastiskt ut!
    Nej nu har jag inte plats för mer svamp så nu får jag bara glädja grannar, barn o andra! Kramiz

  11. Helt otroligt vilken båt! Fast jag hade nog inte kunnat motstå att ta en titt på stan 🙂

    Vi var på en fyradagarskryssning i Västindien 1988, då var det också Captain’s party. Den stackars kaptenen stod och hälsade på alla. ALLA! Plus fotografering. Det var väl 1200 pers ombord eller så. Stackarn! Var fjärde eller tredje dag fick han alltså stå där. Mitt medlidande hade han i alla fall 🙂

  12. Min enda ”kryssning”:

    Jag kom över Atlanten med Svenska Amerika Linjen – seglade in i New Yorks hamn dagen före Halloween (29 okt.) 1951. Det betyder för 60 år sedan.

    Jag reste turistklass – kabinen var i botten på båten, den billigaste av de billigaste. Turist och första klass var strikt segregerade. Vi var inte tillåtna att gå in på nånting som var del av första klass området.

    Var så sjösjuk de första fyra dagarna, att jag nästan ville dö. Och jag var inte ensam. Folk gick omkring med pappkartonger vid munnen i trappuppgångarna. Men det bättrade sej. Sen blev det storm. Ingen var tillåten att vara på däck. Tallrikarna flög. Tur nog var bord och stolar kjedjade till golvet. Trodde jag skulle begravas av vågorna, som man kunde se genom de stora fönstren. Kammarna var högt ovanför båten. Det tog oss 10 dar fr Göteborg till New York istället för 7.

    Första dagen i hamn stod jag på däcket och tittade på trafiken i New York City och undrade: ”va’ sjutton har jag gjort?”

    Ingen mer kryssning för mej!

Lämna en kommentar