På kryss med Voyager of the Seas……..

Följ med och se hur vi hade det på en underbar vecka.

Vi åkte förra fredagen med flyg till Venedig där vi övernattade på hotell.

Vi kom sent på kvällen och vi såg inte hur det såg ut, men utsikten från vårt fönster såg ut så här.

Takåsarna i Venedig…. det finns annat än kanaler.

Hotellet vi bodde på, var riktigt mysigt! Kanaler ända till trappan…

Tyvärr hann vi bara kika in Venedig lite för vi hade annat som väntade på oss……

Här ligger hon och väntar på att vi ska gå ombord….

Incheckade och klara. Det här kortet är både nyckel till vår hytt, ID-kort ombord och och betalkort för allt som köps ombord. Jättebra system.

Vi hade den billigaste sorten av hytt och den är helt OK!

Hytten sedd från andra hållet, Liten men ändå så bra. Samma person kom varje dag och tog hand om vår hytt och såg till att den var ren och snygg.

En rundvandring på båten för att veta vad som fanns… Här ser ni Royal Promenade, där mycket roliga saker pågår hela tiden.

Hissar och läckra utrymmen finns överallt på Voyager of the Seas..

Poolområdet där vi tillbringade sköna timmar. Havsvatten i poolerna – härligt!

Första doppet och vi låg fortfarande vid kaj i Venedig. Nästa morgon skulle vi vakna på ett helt annat ställe.

Var? Följ med på resan, så får ni veta!

26 reaktioner till “På kryss med Voyager of the Seas……..

  1. Men så fantastiskt det ser ut. Måste ha varit en härlig resa. Venedig är också en härlig upplevelse. Liknar inte något annat.
    Kul att se bilderna.

    Kram

  2. oh underbart!!! 🙂

    haha ja de frågar väl de som är arbetslösa, det är väl regeringen som ber om det 😛 så de får känna sig lite behövda! 🙂

  3. Vi var ju också på kryssning för några år sen. Då reste vi med Royal Carribeans Splendour of the Seas. Fartygen ser mycket lika ut. Vi reste ju från Barcelona och runt Rivieran och ner för den italienska kusten. Jag skulle med glädje vara på kryssning flera gånger. Det ser ju ut som om ni hade det jättemysigt ni också.

    Svar: Man märker snabbt att man är på dödhalvan, för tiden går bara fortare och fortare.

    Kram/Gilla

  4. Wow, jag blir imponerad över hur mycket ni får vara med om =) Spännande att följa med er, tack för vi får det. Nu är jag nyfiken på vart ni vaknar någonstans *hihi* Kram kram

  5. men jisses så härligt, fina hytter fast den var den billigaste, dubbelsäng och allt, pooler, ett helt shoppingcenter, restauranger, jag blir mycket imponerad, ska bli härligt följa er på denna resa.
    ja visst var kortet hemifrån er. det såg du, fast jag inget skrev, 🙂 kramar biggan

  6. Å´så fint! En härlig resa igen! Jag får resa genom dig denna höst och hoppas att jag överlever fram tills skutet av januari…Såg härligt ut i Venedig också, fortfarande sommar kvar där…kramiz

  7. Hej! ojojojojojoj vilken båt och vilken lyx !! jag förstår att ni haft det trevligt. Här har det regnat från igår middag och det regnar lite fortfarande. Ha en fin dag !

  8. wow vilken häftig resa. Läste ditt nästa inlägg också och kan bara säga att du har gjort en resa som jag också skulle vilja göra nån gång. Skulle kunna tänka mig att kombinera kryssningen med en veckas solsemester på något fast ställe. Härliga bilder och venedig har jag också varit i. En upplevelse verkligen.

Lämna en kommentar