Här bor jag

Jag bor, i mina ögon, lugnt, skönt och har närheten till skog och mark. Jag trivs och ska inte flytta , men jag läste vilka vardagsbrott som har anmälts i min stadsdel  2010:

Klotter 238

Skadegörelse på motorfordon 130

Fickstölder 118

Bilstölder 114

Källar- och vindsstölder 91

Personrån 81

Cykelstölder 78

Lägenhetsinbrott 28

Villainbrott 17

Väskryckning 8

Snygg läsning, va? Stadsdelen är stor, men vad håller folk på med?

Undrar hur många av dom här brotten som är uppklarade……..

13 thoughts on “Här bor jag

  1. usch det är inte klokt, som statestiken har blivit, tror det är höga siffror överallt. har svårt att tro det vänder och går ner, det hade ju varit alldeles för bra. kram biggan

  2. Låter ganska läskigt tycker jag. Tur man bor i en liten byhåla känner jag, ända gången det händer någonting här är runt påsk, sportlov, jullov o.s.v när byn invarderas av turister.
    Kram

  3. Det är så vansinnigt att det ska måsta hända sådant här. Tänk om alla kunde lära sej att respektera andra och deras ägodelar. Visst är det skönt att det är ljust på kvällarna. Ha en skön söndag.
    Kramiz

Kommentera

