Allt rätt hittills idag

Jag sitter nu med mätt mage och ska snart ge mig ut i Göteborgs vimmel.

Varje morgon startar jag med en tallrik havregrynsgröt. GOTT! Nu läser jag att just gröt av den sorten sänker mina blodfetter. Tack för det!

När jag kommer hem i eftermiddag ska jag ha limekyckling med cashewnötter och nötterna är vänliga nog att göra samma sak som havregrynen. Idag blir det mesta rätt, åtminstone på matsidan.

Däremot skulle jag nog varken våga eller vilja äta konserver från krigsåren…. öpnna och ät! NIX, inte för mig!

En man öppnade en burk oxbringa, som hans svärmor konserverat under krigsåren. Det smakade tydligen gott, men där går gränsen för vad jag sätter i mig. 70 år gammal mat tilltalar mig inte alls, men om man är riktigt hungrig…..

Visst sitter det i huvudet, men ändå!

10 reaktioner till “Allt rätt hittills idag

  1. Gröt är gott. Önskar Alex kunde börja tycka om det igen. Älskade det när han var mindre men inte längre.
    Limekyckling var ett bra förslag på middagsmat. Ett alltid lika stort problem vad man ska laga. Tack för tipset 😀

  2. nej, inte så gammal mat, men det går nog äta, men jag håller mig nog till lite färskare :). ruth i virgina har kikat in till mig med, tyvärr kunde jag inte skriva tillbaka, ha en fin dag kramar biggan

  3. Jag hörde dom pratade om det på radion. Fantastiskt egentligen,och vilken ordentlig konservering det måste ha varit, att det kan hålla sig ätbart i 70 år. Men det kan väl inte ha smakat så mycket,och dom blev inte dåliga i magen heller. Fast om det kändes så lockande vet jag inte,
    Kramiz!

Lämna en kommentar